اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سود کاستیک

سود کاستیک یا سدیم هیدروکسید که در حالت جامد سود پرک و در حالت مایع سود مایع نامیده می شود، یک ماده شیمیایی است که با طیف وسیعی از مواد آلی و غیر آلی واکنش می دهد. سود سوزآور در تمامی حالت ها، ازجمله حالت محلول به صورت سود مایع، به شدت خورنده است و می تواند سوختگی های شدیدی را بر روی پوست و یا چشم ایجاد کند. تماس سود با چشم می تواند آسیب دائمی حتی به صورت کوری به چشم وارد کند. تماس کوتاه باپوست ممکن است باعث بروز سوزش شدید یا سوختگی شیمیایی شود.

خطرات کار کردن با سود کاستیک بر اهمیت پیروی از دستورالعمل های حفاظتی سخت گیرانه ای را که برای استفاده از این ماده نوشته شده اند برای تمام افرادی که به نحوی با این ماده ارتباط دارند، افزوده است. شرکت هایی که از سود سوزآور در اشکال مختلف آن استفاده می کنند ملزم به اطلاع رسانی و آموزش کارکنان خود در زمینه اقدامات ایمنی و کمک های اولیه شده اند.

جلسات ایمنی دوره ای و همچنین بازرسی های ایمنی به منظور کاهش خطرات سود کاستیک پیشنهاد می شود. در جلسات ایمنی باید به تمامی کارکنان در مورد روش های حمل ایمنی که شما برای کارخانه خود توسعه داده اید یاد آوردی کنید. از آگاهی کارکنان نسبت دستورات ایمنی و تمرین های لازم برای حمل ایمن سود پرک اطمینان حاصل کنید و تمرین های قبلی در مورد نحوه مواجه با حادثه های احتمالی را تکرار کنید.

سود مایع یک ماده شیمیایی صنعتی به شدت خورنده می باشد. هرچند این ماده به دلیل ظاهر شبیه به آب خطرناک به نظر نمی رسد، تماس آن با چشم حتی برای چند ثانیه می تواند آسیب های جدی حتی به صورت کوری ایجاد کند.

سود کاستیک بی بو است بنابراین از بو نمی توان به عنوان یک هشدار استفاده کرد. علاوه بر این سود مایع هنگامی که با پوست تماس پیدا کند فوراً ایجاد درد نمی کند، اما فوراً باعث آسیب پوستی می شود. تماس کوتاه با پوست باعث بروز سوزش و یا سوختگی شیمیایی می شود.

به محض تماس با بدن، سود کاستیک به حمله و نفوذ به سمت چشم و پوست ادامه می دهد (برخلاف اسیدها که پروتئین را به شکل یک مانع منعقد می کنند). به این معنی که:در پی تماس با چشم، برای جلوگیری از آسیب جدی باید سریعاً شروع به شست وشو با آب کنید؛ بنابراین فواره چشم شو باید در نزدیکی محلی با سود سوزآور کار می شود، نصب گردد.

در پی تماس با پوست، شما باید برای جلوگیری از سوختگی های شیمیایی که خیلی دیر بهبود پیدا می کنند، محل تماس را سریعاً با آب شست وشو دهید؛ بنابراین دوش های ایمنی باید دقیقاً بالای فواره های چشم شو نصب شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>