اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وکیوم

چوب ممبران حاصل از روکش پی وی سی روی چوب ام دی اف (یا نئوپان) است. در بسیاری موارد می توان چوب ساده و بدون روح ام دی اف را با روکش های بسیار زیبا و متفاوتی جان دوباره بخشید. این روکش می تواند انواع طرح و رنگ را به چوب شما اضافه کند. برای مثال، کابینت ممبران یکی از پرکاربردترین میزبان های استفاده از این تکنولوژی است رنگبندی کابینت ممبران همیشه زبانبزد مشتریان نهایی این محصول بوده است.

ابتدا روی ام دی اف با استفاده از دستگاه سی ان سی طرح و نقش مورد نظر کار می شود. سپس لایه پی وی سی انتخاب شده و با استفاده از دستگاه روی چوب اعمال می شود؛ اما بدون شک این لایه باید توسط یک محصول واسطه به چوب متصل شود. اینجا است که پای چسب وکیوم به میان می آید. چسبی که اگر کیفیت لازم را نداشته باشد و توسط افراد متخصص روی چوب کار نشود، کیفیت نهایی کار نیز به همان میزان افت خواهد کرد.

برای اتصال روکش پی وی سی روی چوب (عمدتاً) ام دی اف باید از چسب به خصوصی به نام چسب وکیوم یا چسب ممبران استفاده کرد. این چسب به راحتی روی چوب قرار می گیرد و باعث می شود که روکش به سادگی روی چوب بنشیند. البته به همین سادگی ها هم نیست.

چسب وکیوم از ماده ای پلیمری بر پایه آب تولید می شود. برای استفاده از این چسب روی ورقه های ام دی اف تمام سطح چوب را به چسب آغشته می کنند. چسب وکیوم توسط مخزن پاشش روی سطح چوب اسپری می شود. مخزن پاشش معمولاً از جنس استیل ضد زنگ یا پلاستیک است. قبل از استفاده از مخزن پاشش، حتماً آن را به خوبی تکان دهید. در غیر این صورت ممکن است پس از فرآیند وکیوم، لایه پی وی سی روی چوب پوست پرتقالی شود.

در استفاده از چسب وکیوم، لبه کابینت ام دی اف از ظرافت خاصی برخوردار است. باید چسب به خوبی در این نواحی استفاده شود تا بعداً روکش پی وی سی به سادگی از ام دی اف جدا نشود. معمولاً یک بار سطح چوب را به چسب آغشته می کنند. پس از خشک شدن لایه اولیه، لبه های آن را نیز بار دیگر اسپری می کنند تا ضخامت آن بالا رود و احتمال جدا شدن روکش پایین بیاید.

پس از اینکه چسب روی ام دی اف استفاده و اسپری شد، باید منتظر بمانید تا چسب به صورت کامل خشک شود. بخش هایی از سطح ام دی اف که ناخواسته چسب روی آن را پوشش داده توسط دستمال مرطوب پاک می شود. برای اطمینان از یکنواختی سطح چسب و میزان دقت پاشش می توان از لامپ های UV برای بررسی نهایی استفاده کرد.

اکنون ام دی اف برای استفاده در دستگاه مخصوص جهت روکش زنی آماده است. چوب را درون دستگاه می گذارند و با استفاده از حرارت، روکش پی وی سی را روی آن را متصل می کنند. میزان این حرارت باید با توجه به خصوصیات چسب تنظیم شود که روی بسته بندی محصول درج شده است.مدت زمان گرمادهی نباید از 5 دقیقه تجاوز کند. در غیر این صورت عملکرد چسب کاهش یافته و حتی اگر از بهترین چسب وکیوم نیز استفاده کرده باشید کیفیت کار به شدت افت می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>