اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وکیوم

چسب وکیوم دارای 2 نوع اصلی است:

  • چسب وکیوم تک جزئی
  • چسب وکیوم دو جزئی

تفاوت عمده این دو نوع چسب در نحوه اعمال آن روی چوب است. همان طور که از نام آن نیز پیدا است، چسب وکیوم تک جزئی خودش به تنهایی روی چوب استفاده می شود و نیازی به جزء دیگری برای گیرایی ندارد. از طرفی چسب وکیوم دو جزئی نیاز به افزودن ماده دیگری دارد.اگر به مشخصات چسب تک جزئی نگاه کنید، میزان مقاومت آن در مقابل حرارت بالا است. بدین منظور که اگر موقع استفاده در دستگاه از حرارت بالایی نیز استفاده شود مشکلی پیش نمی آید.

به همین دلیل طرفداران زیادی دارد و معمولاً از این نوع چسب بیشتر برای تولید چوب ممبران استفاده می شود و برخی چسب وکیوم تک جزئی را به عنوان بهترین چسب وکیوم نیز می شناسند.از طرف دیگر، چسب وکیوم دو جزئی مقاومت کمی در مقابل حرارت دارد. این چسب رفته رفته کاربرد خود را از دست می دهد و بیشتر در گذشته از آن استفاده می شد. برای فعال نمودن چسب وکیوم دو جزئی احتیاج به 90 تا 140 درجه سانتی گراد دما و 4 بار فشار اتمسفر و 10 الی 15 دقیقه زمان است.

این نوع چسب باید با ماده دیگری به نام ایزوسیانول ترکیب شود تا مقاومت حرارتی آن مناسب استفاده در روکش دهی شود و پروسه کاری را بسیار افزایش خواهد داد. معمولاً به ازای هر کیلو چسب، 25 سی سی از این ماده ترکیب خواهد شد. نتیجه استفاده از این چسب، هزینه بیشتر، وزن بالای محصول و استهلاک بیشتر نیروی کار خواهد بود.

موقع ترکیب چسب با ایزوسیانول باید حداکثر تا 10 ساعت از آن استفاده کرد و در صورت گذشت بیش از 10 ساعت، چسب غیر قابل استفاده خواهد شد.چند سالی است که با ورود چسب های تک جزئی به بازار، استفاده از چسب دو جزئی بسیار نادر شده است. چسب تک جزئی «پلی اورتان ری اکتیو» (PRU) حاوی 5 درصد ماده دیگری به نام ایزوسیانات است که مقاومت حرارتی آن را بالا می برد. بدین ترتیب هیچ نیازی به ترکیب ماده دیگر با آن نخواهد بود.

چسب وکیوم دارای رنگ های متعددی است. با این وجود، همه بازه های رنگی آن را نمی توان به سادگی در کشور تهیه کرد. می توانید نزدیک ترین کد رنگ چسب نزدیک به کد رنگ محصول خود را انتخاب کنید یا از رنگ های خنثی استفاده کنید تا محصول نهایی به لحاظ رنگی یکنواخت باشد.

هر نوع چسب دارای ویژگی های متفاوتی است. قبل از استفاده از چسب وکیوم باید زمان عملکرد چسب را روی مخزن آن با دقت مطالعه کنید. هر نوع چسب برای اتصال ام دی اف و روکش ام دی اف نیازمند مدت زمان متفاوتی است که باید حتماً در نظر گرفت تا نتیجه کار ایده آل باشد.

انواع چسب وکیوم دارای میزان مقاومت متفاوتی هستند. مقاومت چسب در برابر آب و رطوبت در ضمانت دوام محصول اهمیت ویژه ای خواهد داشت و مشتریان شما را با اطمینان خاطر بیشتری همراه می کند.
چسب وکیوم نیازمند حرارت برای عمل کردن است. این میزان حرارت نیز برای هر نوع چسب می تواند متفاوت باشد. از این رو موقع استفاده از چسب، میزان حرارت دستگاه نیز باید متناسب با خصوصیات چسب باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>