اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وکیوم

ممبران (روکش وکیوم ممبران) نیز یک نوع غشا و لایه اضافی است که روی انواع چوب از جمله ام دی اف یا نئوپان کشیده می شود. علاوه بر این، با استفاده از روکش ممبران می توان طرح، رنگ، الگو و بسیاری موارد دیگر را در چوب تغییر داد. این روکش در صنعت کابینت سازی معمولاً پی وی سی است؛ بنابراین هنگامی که روکش پی وی سی را به ام دی اف اضافه کنید، محصول نهایی شما ممبران خواهد بود.

معمولاً میزان سختی ملامین در حالت خام از پی وی سی بیشتر است اما ملامین در صنعت کابینت سازی کاربرد بیشتری دارد و هزینه آن نیز کمتر است. معمولاً ورق های ملامینه را در کارخانه و در خطوط تولید مجزا تهیه می کنند اما ممبران را در کارگاه های عادی نیز می توان تولید کرد. این مسئله به این دلیل است که فرآیند روکش زدن ملامین روی ام دی اف دشوار است و نیازمند دقت بسیار بالایی است.

البته ممبران نیز باید با دستگاه مخصوص و تحت شرایط خاصی روی ام دی اف اعمال شود اما فرآیند آن ساده تر است. در واقع به روکش ملامینه به دلیل سختی در فرآیند چسباندان آن به ام دی اف تقریبا هزینه نهایی یکسانی با روکش وکیوم ممبران خواهد داشت، بنابراین با توجه به مزایای ممبران نسبت به ملامینه همچنان روکش وکیوم ممبران طرفداران بیشتری دارد.

معمولاً روکش ممبران در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود. پس از اینکه با دستگاه سی ان سی روی ام دی اف طرح و نقش مورد نظر پیاده شد، روکش ممبران توسط چسب مخصوص روی آن پرس می شود.

نکته مهمی که در مورد ممبران وجود دارد و مهم ترین مزیت آن نسبت به ملامینه محسوب می شود این است که زمانی که بخواهید با دستگاه سی ان سی طرحی روی چوب کابینت، درب و … ایجاد کنید حتما باید از روکش های وکیوم ممبران برای آن استفاده کنید و در صورتی که نا همواری (برجستگی یا فرورفتگی) در سطح چوب وجود داشته باشد امکان استفاده از ملامینه وجود ندارد. همین مزیت ممبران که می توان طرح های مختلف را روی آن پیاده سازی کرد، مهم ترین مزیتی است که باعث برتری روکش وکیوم ممبران شده است.

روکش ملامین نیز تقریباً از همین روال تبعیت می کند. ابتدا سطح ام دی اف یا هر نوع چوب دیگر را توسط سمباده کاملاً صاف و صیقلی می کنند. سطح چوب باید عاری از هرگونه گرد و خاک و ماده اضافی باشد و برجستگی و فرورفتگی در سطح ام دی اف نباید وجود داشته باشد. سپس تحت دما و رطوبت مشخص روکش روی ام دی اف گذاشته می شود. پروسه پرس کردن حدود 40 تا 60 ثانیه طول می کشد.

پس از اعمال روکش، ام دی اف برای مدتی به حال خود رها می شود تا سرد شود. روکش ملامین حدود 0.25 تا 0.35 میلی متر ضخامت دارند. البته حدود نصف این ضخامت را چسبی (موسوم به چسب MF) تشکیل می دهد که برای پرس صفحات ملامین روی ام دی اف استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>