اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرکلرواتیلن

به دلیل انتشار گازهای صنعتی، پرکلرواتیلن در مقادیر بسیار ناچیز در محیط زیست وجود دارد. خشک شویی ها هم مقداری از این ماده شیمیایی را وارد هوا می کنند. با اینحال این مقادیر اندک که در آب و هوا و مواد غذایی وجود دارد، عوارضی برای انسان در پی نخواهد داشت.شایان ذکر است افرادی که به طور مداوم لباس های خودشان را به خشک شویی ها می دهند کمی بیش از سایرین در معرض این ماده قرار می گیرند که بازهم برای افراد میانسال عوارضی به دنبال نخواهد داشت.

افراد معمولا در محل کار در معرض بالاترین مقدار پرکلرواتیلن قرار می گیرند که این مسئله در بین کارگران خشک شویی و کارگاه های رفع گریس از فلزات رایج است. قرار گرفتن در معرض مقادیر بالای این ترکیب شیمیایی می تواند منجر به سوزش چشم و بینی، تحریک پوست و دستگاه تنفس شود.

توجه داشته باشید که مواجهه کوتاه مدت با مقادیر زیاد پرکلرواتیلن می تواند روی سیستم عصبی مرکزی تأثیر گذاشته و ممکن است منجر به بی هوشی یا مرگ شود.علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که سمیت این ماده، سیستم عصبی مرکزی، کلیه ها، کبد و دستگاه تولید مثل را هدف قرار می دهد. همچنین افرادی که به بیماری های قلبی، کبدی، کلیوی یا ریوی مبتلا هستند، بیشتر از سایرین مستعد عوارض پرکلرواتیلن هستند.

پرکلرواتیلن یک ماده شیمیایی واسطه خصوصا برای تولید هیدروفلوروکربن (HFC) است که جایگزینی برای مبردهای کلروفلوروکربن (CFC) می باشد.پرکلرواتیلن به دلیل پایداری و غیراشتعال زا بودن یک حلال بسیار کاربردی در صنایع مختلف است. این ماده یک ترکیب مؤثر برای از بین بردن چربی ها، روغن ها و گریس ها در منسوجات، الیاف و رنگ هاست.

این ماده شیمیایی در صنایع مختلفی مانند صنعت هوافضا، لوازم خانگی و تولید خودرو بکار می رود. این ماده به دلیل فشاربخار پایین، چگالی بخار بالا و نقطه جوش بالا مطلوب بسیاری از صنایع است.پرکلرواتیلن در صنعت نساجی برای طرح دار کردن و رنگ کردن پارچه ها و در تولید پوشاک ضد آب استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>