اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منومر

اکثریت قریب به اتفاق استایرن از اتیل بنزن تولید می شود و تقریباً تمام اتیل بنزن تولید شده در سراسر جهان برای تولید استایرن در نظر گرفته شده است. اتیل بنزن از طریق واکنش فریدل- کرافتس بین بنزن و اتیلن تولید می شود. در ابتدا در این واکنش از کلرید آلومینیوم به عنوان کاتالیزور استفاده می شد اما در تولید مدرن این ماده با زئولیت جایگزین شده است. سایر روش های تولید منومر استایرن شامل موارد زیر است:

از طریق دهیدروژناسیون

حدود 80٪ استایرن از دهیدروژناسیون اتیل بنزن تولید می شود. این واکنش با استفاده از بخار بیش از حد گرم شده (تا 600 درجه سانتی گراد) بر روی کاتالیزور اکسید آهن (III) حاصل می شود. واکنش بسیار گرمازا و برگشت پذیر بوده و بازدهی آن 88-94٪ است.

استایرن همچنین در فرآیندی به نام POSM یا SM/PO به عنوان محصول فرعی استایرن مونومر / اکسید پروپیلن به صورت تجاری تولید می شود. در این فرآیند، اتیل بنزن با اکسیژن تیمار می شود تا هیدروپراکسید اتیل بنزن تشکیل شود.

سپس این هیدروپراکسید برای اکسید کردن پروپیلن به اکسید پروپیلن استفاده می شود که به عنوان محصول مشترک بازیابی می شود.استایرن را می توان از تولوئن و متانول تولید کرد که مواد اولیه ارزان تری نسبت به محصولات معمولی هستند. در این واکنش مخلوطی از استایرن و اتیل بنزن با نسبت 9: 1 به دست می آید که بازدهی استایرن بیش از 60٪ است.

از واکنش بنزن و اتان

مسیر دیگر تولید استایرن شامل واکنش بنزن و اتان است. اتان همراه با اتیل بنزن به یک راکتور دهیدروژناسیون با کاتالیزوری که توانایی تولید همزمان استایرن و اتیلن را دارد، وارد می شود. پساب دهیدروژناسیون خنک و جدا شده و جریان اتیلن در واحد آلکیله بازیافت می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>