اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرمال بوتان

از دهه 1950، حجم زیادی از ترکیب نرمال بوتانول از طریق هیدروفرمیلاسیون پروپیلن و تشکیل بوتیرآلدهید، تولید می شده است. در این فرایند، کاتالیست مبتنی بر کوبالت و رودیوم به کار می رود. محصولی که از مرحله اول به دست می آید و در حقیقت بوتیرالدهید نام دارد، در طی فرایند هیدروژن دار شدن به نرمال بوتانول تبدیل می شود.

خرید و فروش ترکیب شیمیایی نرمال بوتانول و معمولاً در بشکه های استاندارد انجام می گیرد. طبق نیاز صنایع ثبت سفارش عمده نیز برای این ترکیب امکان پذیر است. حجم صادرات و فروش نرمال بوتانول در بازارهای جهانی طبق آمار ثبت شده در سال 2017 حدود 900 میلیون دلار بوده است. همچنین حجم زیادی از بوتیل الکل در بازارهای جهانی مبادله می شود. مهم ترین وارد کنندگان و صادر کنندگان ترکیب الکلی را در سطح جهان در زیر مشاهده می کنید:

صادر کنندگان برتر الکل n-بوتانول شامل عربستان سعودی (156 میلیون دلار)، آفریقای جنوبی (150 میلیون دلار)، ایالات متحده (131 میلیون دلار)، سایر کشورهای آسیایی (129 میلیون دلار) و بلژیک-لوکزامبورگ (73٫3 میلیون دلار) هستند.

وارد کنندگان برتر الکل n-بوتانول کشور بلژیک-لوکزامبورگ (234 میلیون دلار)، چین (215 میلیون دلار)، آلمان (145 میلیون دلار)، کره جنوبی (57٫3 میلیون دلار) و هند (41٫4 میلیون دلار) هستند.

ترکیب شیمیایی نرمال بوتانول کاربردهای زیادی را در صنایع تحت پوشش قرار می دهد. حدود 85 درصد از حجم تولیدی این ماده در صنایع مصرف می شود. این ماده به عنوان یکی از مواد شیمیایی اولیه برای تولید انواع مواد جلا دهنده و صیقل دهنده سطوح به کار می رود. نرمال بوتانول یک حلال شیمیایی متداول است. این ماده می تواند ترکیبات نیترو سلولز را در خود حل کند. طیف وسیعی از بوتیل استرها به عنوان حلال نیز استفاده می شوند؛ بوتوکسی اتانول، نمونه ای از این حلال های استری است.

نمونه دیگری از موارد کاربردی نرمال بوتانول، تهیه بسیاری از ترکیبات پلاستی سایزر، مبتنی بر بوتیل استرها می باشد. دی بوتیل فتالات، یکی از ترکیبات پلاستی سایزر است. مونومر بوتیل اکریلات، ماده اولیه برای تهیه پلیمر ها می باشد. این ماده همچنین برای تولید بوتیل آمین ها مناسب است.

ترکیب نرمال بوتانول به عنوان یک حلال شیمیایی برای صنایع رنگ و پوشش، انواع لاک، چربی ها و روغن ها و گریس، لاستیک و تولید پلاستی سایزر استفاده می شود. تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع پتروشیمی، صنایع نساجی و تهیه برخی از شوینده ها با استفاده از این الکل نوع اول، قابل تهیه هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>