اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متیل

بوتانون یا متیل اتیل کتون در فرآیند اکسیداسیون 2-بوتانون تولید می شود. دهیدروژناسیون 2-بوتانون با استفاده از کاتالیست مس، روی یا برنز اتفاق می افتد. این روش برای تولید بوتانون در مقیاس صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. حدود 700 میلیون کیلوگرم در هر سال از این ماده در سراسر جهان توسط کارخانه ها تولید می شود.

این روش متداول تر است اگر چه برخی دیگر از روش های سنتزی برای تولید متیل اتیل کتون نیز معرفی شده که کارایی بسیار اندکی دارند.در سال 2018 صادرات جهانی "بوتانون ( فروش متیل اتیل کتون)" از 715 میلیون دلار فراتر رفت (طبق آمار تجارت بین المللی در 57 کشور). این رقم در سال گذشته 631 میلیون دلار بوده است (طبق آمار تجارت کالا از 62 کشور).

  • چین - 27٪ صادرات جهان (194 میلیون دلار)
  • ژاپن - 16٪ (114 میلیون دلار)
  • هلند - 12٫2٪ (87 میلیون دلار)
  • بلژیک - 10٫2٪ (73 میلیون دلار)
  • آفریقای جنوبی - 9٫9٪ (70 میلیون دلار)

متیل اتیل کتون یا بوتانون (MEK) یک ترکیب آلی به فرمول CH3COCH2CH3 است. این مایع جزو خانواده های کتون دسته بندی می شود و بیرنگ با بویی تند و شیرین است. بوتانون به عنوان یکی از مواد شیمیایی صنعتی در مقیاس وسیع تولید می شود و به طور طبیعی نیز در طبیعت با مقدار بسیار اندک یافت می شود.

بوتانون یک حلال شیمیایی موثر و متداول است و در فرآیندهایی شامل تهیه رزین، استات سلولز و نیتروسلولوز و در فیلم های وینیل استفاده می شود.متیل اتیل کتون یک حلال آلی در ساخت پلاستیک، منسوجات، تولید موم پارافین و در محصولات خانگی مانند لاک، الکل، پاک کننده رنگ، یک ماده خنثی کننده الکل، تهیه چسب و به عنوان ماده پاک کننده، کاربرد پیدا می کند.

این ماده دارای خاصیت حلال بودن مشابه با استون است اما در دمای بالاتر به جوش می آید و سرعت تبخیر آن به طرز قابل توجهی، کندتر است.بوتانون (متیل اتیل کتون) همچنین در پاک کننده های ماژیک به عنوان حلال رنگ و پاک کننده قابل استفاده است.

متیل اتیل کتون به عنوان ماده جوشکاری در پلاستیک قابل استفاده است؛ بوتانون، پلی استایرن و بسیاری از پلاستیک های دیگر را حل می کند. از آن به عنوان "سیمان مدل" برای اتصالات قطعات کیت های مدل مصرف می شود. اگرچه اغلب چسب برای این کار در نظر گرفته می شود، اما متیل اتیل کتون در واقع به عنوان ماده جوشکاری در این زمینه عمل می کند.بوتانون ماده اولیه برای تهیه متیل اتیل کتون پراکسید است که یک کاتالیزور برای برخی از واکنش های پلیمریزاسیون مانند اتصال متقاطع رزین های پلی استر اشباع نشده می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>