اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تنسین

تلاش های متعددی به منظور ساخت عنصر 117 جدول تناوبی در طی سالیان انجام شد، اما این تلاش ها تا سال 2010 میلادی بی نتیجه بود. به عنوان مثال، در دسامبر سال 2004 میلادی، تیم موسسه مشترک تحقیقات هسته ای JINR در دوبنا، استان مسکو، روسیه، آزمایشی مشترک با آزمایشگاه ملی اوک ریج (ORNL) در اوک ریج، تنسی، آمریکا برای سنتز عنصر 117 پیشنهاد کردند. این آزمایش با شکست مواجه شد.

عنصر تنسین برای اولین بار در سال 2010 میلادی، به صورت مصنوعی در موسسه مشترک تحقیقات هسته ای JINR دوبنا روسیه گزارش شده است. در این سنتز، یک تیم مشترک از دانشمندان روسی و آمریکایی (دانشمندان آمریکایی آزمایشگاه ملی لورنس لیورمور در کالیفرنیا آمریکا) به سرپرستی یوری اوگانسیان (Yuri Tsolakovich Oganessian) عنصر جدید را مشاهده کردند. در این سنتز، دانشمندان، اهداف برکلیم (ایزوتوپ 249Bk) را با هسته های کلسیم (ایزوتوپ 48Ca) بمباران کردند. بدین شکل ایزوتوپ های عنصر 117 را به دست آوردند.

وجود عنصر جدید توسط گروه های تحقیقاتی مختلف از جمله، گروه دانشمندان موسسه تحقیقات هسته ای یون های سنگین (GSI) هلمهولتز واقع در دارمشتات، آلمان تایید شد. در نهایت انجمن بین المللی شیمی محض و کاربردی یا همان آیوپاک (IUPAC)، در سال 2015 میلادی، وجود عنصر تنسین را تایید کرد. از این جهت، تیم مشترک روسی دوبنا، تیم آمریکایی آزمایشگاه ملی لورنس لیورمور و و آزمایشگاه ملی اوک ریج را رسما به عنوان کاشف عنصر 117 به رسمیت شناخت.

با استفاده از سیستم عناصر پیش بینی شده توسط مندلیف، عنصر تنسین با نام اکا- آستاتین شناخته می شد. در نهایت در سال 1979 میلادی، آیوپاک تصمیم گرفت که تا زمانیکه عنصر فوق کشف و تایید نشده است (در این صورت نامی نیز برایش تعیین نشده)، عنصر را در جدول تناوبی عناصر با نام سیستماتیک معرفی کند. بنابراین، انجمن آیوپاک نام موقت یونوسپتیم، آننسپتیوم یا آن ان سپتیوم (ununseptium) و نماد Uus را برای این عنصر تا زمانیکه یک تصمیم نهایی برای نامگذاری آن گرفته شود، انتخاب کرد. جالب است بدانید که اغلب دانشمندان، عنصر فوق را با نام های عنصر 117، E117 و یا حتی 117 می شناختند.

تیم کاشفان عنصر 117 جدول تناوبی، در سال 2015 میلادی، نام تنسین را به خاطر ایالت تنسی آمریکا (Tennessee) که آزمایشگاه بین المللی اوک ریج در آن قرار دارد پیشنهاد داد. در واقع می توان گفت که نام گذاری این عنصر بر اساس نام این آزمایشگاه انجام گرفته است. در نهایت و در سال 2016 میلادی، مجمع آیوپاک واژه تنسین را به عنوان نام رسمی این عنصر تایید کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>