اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فتالیک


روش آزمایشگاهی

تولید به روش آزمایشگاهی برای تولید در مقیاس کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش می توان از اکسیداسیون نفتالن یا 1و2-دی متیل بنزن (ارتو-زایلین) با استفاده از اکسنده مناسب انیدرید فتالیک تولید کرد.روش دوم در آزمایشگاه حرارت دادن فتالیک اسید و تجزیه آن به آب و فتالیک انیدرید و تصعید آن در درمای300 درجه سانتی گراد است.

روش صنعتی

در گذشته برای تولید این ماده به صورت صنعتی از اکسایش نفتالن با اکسیژن هوا و در مجاورت کاتالیزور مناسب مانند وانادیوم پنتااکسید استفاده می شد.این روزها اما این ماده را از اکسایش ارتو-زایلین و اکسیژن هوا و در مجاورت کاتالیزور تولید می کنند.انیدرید فتالیک به عنوان یک ماده شیمیایی در تهیه پلاستیک از وینیل کلرید مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این ماده در تولید استرهای فتالات استفاده می شود.

تولید رزین های پلی استر و تولید رزین های آلکیدی مورد استفاده در رنگ ها و لاک ها، دفع کننده حشرات و پلی اورتین های پلی استر، از دیگر موارد استفاده انیدرید فتالیک است.فتالات استرها که خود عامل اصلی تهیه نرم کننده هایی مانند DIDP، DOP، BBP و DINP هستند، از مشتقات انیدرید فتالیک به شمار می روند. استفاده عمده این نرم کننده ها در طناب های پلاستیکی، شلنگ های باغبانی و وسایل خانگی است. از فتالیک انیدرید به عنوان یک کنترل کننده عقب مانده لاستیکی و عقب انداز استفاده می کنند.

از مشتقات مهم این ماده می توان به فتالیمید اشاره کرد. انیدرید فتالیک به طور عمده در صنایع تولید رنگ های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربردهای این ماده، آماده سازی آنیتروکینون کینیزارین رنگ با واکنش با پاراکلروفنل و سپس هیدرولیز کلرید است.

رزین های آلکیدی که از انیدرید فتالیک مشتق می شوند در پوشش های مبتنی بر حلال برای معماری، ماشین آلات، مبلمان و لوازم آرایشی استفاده می شود. این ماده در تولید رنگدانه هایی نظیر فتالوسیانین، مواد شوینده، علف کش ها و حشره کش ها، مواد مقاوم در برابر آتش، عوامل متقابل اتصال رزین های پلی ساکارا و پلی استر مورد استفاده قرار می گیرد.از انیدرید فتالیک به عنوان ضد ویروس، بازدارنده شعله، انیدریدهای هالوژنه، رزین های پلی اتر ایمید و پلی استر پلی ال ها استفاده می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>