اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حلال های آلی در صنعت رنگ و پوشش:
صنعت پوشش یکی از مهم ترین صنایع در جهان می باشد. از این رو از 40 سال قبل لازم شده است که تولید کنندگان از تکنولوژی های بدون حلال یا با استفاده از حلال کم در این صنعت بهره ببرند.

شیمی5

تعداد تولید کنندگان پوشش در جهان بسیار بالا است اما بیشتر انها تولید کنندگان بومی هستند که از این بین 10 تولید کننده جهانی می باشند. اگرچه، بیشتر این تولید کنندگان بزرگ جهانی، در کشور هایی با رشد چشم گیر مانند هند و چین قرار دارند.

نمودار زیر نشان دهنده میزان جهانی تولید پوشش و رنگ می باشد:

درصد تولید جهانی رنگ و پوششتولید و تقاضای این مواد در کشور های مختلف تقریبا برابر است و از این رو صادرات این مواد محدود تر شده است. تقاضا در کشورهای آسیایی، رشد چشم گیر تری نسبت به سایر نقاط جهان دارد. و بر اساس واحد حجم این کشور ها 50 الی 55 % کل تقاضای این مواد تولیدی را دارند.

عملکرد پوشش ها:
پوشش ها دو عملکرد نهایی را در بر می گیرند که از اهمیت اقتصادی بالایی بر خوردار است:

پوشش های محافظتی و دکوراتیو در حدود 50% از تمام پوشش های تولید شده در سراسر جهان به عنوان پوشش های دکوراتیو و محافظ برای سازه های جدید استفاده می شوند و این پوشش های محافظ هم چنین برای نگه داری از سازه های موجود مانند خانه های شهری و آپارتمان ها، ساختمان های عمومی و واحد های صنعتی و کارخانه ها استفاده می شود.

باقی 35 % پوشش ها به عنوان دکوراتیو و مخافظ تولیدات صنعتی استفاده می شود. بدون پوشش ها، طول عمر محصولات به شدت کوتاه می شود و بسیاری از ان ها حتی قابل عرضه در بازار هم نیستند.

دیگر کاربردها:
سایرکاربردهای پوشش ها که برای موارد خاص و متفرقه می باشد شامل رنگ های ترافیکی، پوشش نهایی خودرو ها، پوشش هایی با مقاومت و عملکرد بالا برای واحد های صنعتی و هم چنین تجهیزات صنعتی و هم چنین به عنوان پوشش محافظ برای تجهیزات و سازه هایی که در دریا استفاده می شوند.

صنعت پوشش در ایالات متحده امریکا، اروپای غربی و ژاپن کاملا به بلوغ خود رسیده است و این نشان دهنده سلامت اقتصادی این کشور ها به خصوص در ساخت و ساز و حمل و نقل می باشد.

تقاضای جهانی از سال 2018 تا 2023 با نرخ سالانه رشد 2% در امریکا و5/1 تا 2 % در اروپای غربی افزایش پیدا خواهد کرد. اما این نرخ در ژاپن رشدی نخواهد داشت. در کشور های در حال پیشرفت صنعت پوشش رشد بالتتری خواهد داشت.

چشم انداز رشد بازار:
بهترین چشم انداز رشد مربوط به کشور چین با حدود 5 الی 6 % نرخ رشد سالانه و پس از آن، هند با 6% نرخ رشد سالانه، لهستان 3 الی 4 % و عربستان صعودی 4 الی 5/4 % می شود. به صورت کلی نرخ رشد جهانی و سالانه حدود 4 % در نظر گرفته شده است.

بیشتر تولید کننده های بین المللی پوشش ها در چین وجود دارند و این واقعیت با توجه به این که در این کشور ها استاندارد های زندگی روز به روز در حال رشد است مطابقت دارد.

بزرگ ترین تغییری که در این صنعت طی 40 سال گذشته رخ داده است مربوط به تکنولوژی های جدید تولید مورد استفاده می باشد. این تکنولوژی های جدید شامل پوشش های بر پایه آب ( امولسیون های ترموست، پراکندگی کلوییدی، محلول در آب)، پوشش های با محتوای جامد بالا، سیستم های دو جزیی، پوشش های پودری و پوشش های پخت با اشعه می باشند.

رنگ و پوشش های بر پایه اب رنگ و پوشش پودری:
آلودگی و مقررات زیست محیطی:
در طی 5 سال پیش رو مقررات در حوزه آلودگی هوا نیرو محرکه برای تولید پوشش ها با تکنولوژی جدید می باشد. اگر چه اولویت مشتریان و متقاضیان بیشترین تأثیر را دارد. در بازار پوشش های معماری و ساختمانی، پوشش های بر پایه آب به رشد خود ادامه خواهد داد زیرا تقاضا برای این نوع از پوشش به دلیل عاری از مواد خطرناک و سمی بودن و بدون بو بودن بیشتر است.

عموما، مقررات محیط زیستی برای جلوگیری از انتشار مواد آلی فرار یا voc ها و یا آلاینده های خطرناک هوا یا HAP نه تنها در کشور های توسعه یافته بلکه در کشور های در حال توسعه مانند چین روز به روز جدی تر گرفته می شوند.

میزان استفاده از انرژی، حلال و هزینه مواد اولیه نیز عواملی هستند که بر روی هزینه نهایی تاثی می گذارند و هم چنین هزینه مواد اولیه حدود 50 الی 60 % کل هزینه تولید را در این حوزه در بر می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>