اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انتی اسکالانت در صنایع:
ایجاد رسوب بیش از یک پدیده ساده است. این پدیده موجب می شود که عملکرد تجهیزات و سرمایش و گرمایش کاهش یابد و بهینه نباشد. این پدیده هم چنین می تواند محیط محافظت شده ای برای باکتری ها و رشد ان ها ایجاد کند.

شیمی10

زمانی که از مواد شیمیایی جهت حذف این میکرو ارکانیسم ها و از بین بردنشان استفاده می شود و این موجودات توسط رسوبات محافظت شده و از محیط خارج می شوند. امروزه استفاده از مواد شیمیایی و انتی اسکالانت ها در رسوب زدایی از سیستم های آبی روشی کاربردی می باشد

نقش انتی اسکالانت در رسوب زدایی:
در واقع رسوبات نقش دیواره دفاعی محکمی را برای میکرو ارگانیسمها بازی می کنند. این پدیده در تجهیزاتی که با آب سر و کار دارند اتفاق می افتد نظیر: هیتر ها، بویلر ها، چیلر ها، مبدل های حرارتی، کندانسور ها و برج های خنک کننده.

زمانی که رسوبات در تجهیزات تشکیل می شوند و باعث گرفتگی در معابر و منافذ تجهیزات می شوند بازده دستگاه را به شدت پایین می آورد. این پدیده باعث افزایش زمان از کار افتادگی تجهیزات می شود و هزینه های تعمیر و نگه داری را افزایش می دهد.

تفاوت فرآیند های بازدارنده رسوب در تصفیه پساب:
تصفیه پساب در واحد های تولیدی صنعتی مدرن یک چالش بزرگ است. با پیشرفت تکنولوژی و رشد اقتصادی تولید کنندگان توجه بالایی به تولید در مقیاس های بالا دارند. اگر رسوبات در زمان مناسب از سیستم زدوده نشوند باعث تخریب سیستم های ابی می شود و باعث خارج شدن سیستم از برنامه زمانی مشخص می شود.

مواد شیمیایی ضد رسوب یا scale inhibitor برای حل این مشکلات در طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرند. و در این زمینه بسیار موثر می باشند.

رسوباتی که در تجهیزات مختلف و در صورت وجود مواد شیمیایی معدنی مختلف در آب ایجاد می شوند بسیار متفاوتند. رسوبات مشابه از لحاظ ساختار نیز ممکن است رفتار متفاوتی را در مقابل مواد شیمیایی مختلف از هم نشان دهند و این بسته به شرایط متفاوت است. مکانیسم های تشکیل رسوب بسیار پیچیده است اما در واقع دلیل اصلی آن افزایش غلظت نمک ها در آب است.

مکانیسم تشکیل رسوب در تجهیزات:
تشکیل رسوب یا scaling پدیده پیچیده ای است که شامل 2 مرحله کریستالیزاسیون و مکانیسم های انتقال می شود. از منظر ترمودینامیک، کریستالیزاسیون یا ته نشینی زمانی توجیه پذیر است که محلول فوق اشباع باشد.

به علاوه در شرایط فوق اشباع، سینتیک ته نشینی و رسوب پارامتر کلیدی در فرآیند رسوب می باشد. زمانی که شرایط فوق اشباع از مقدار بحرانی خود عبور کند، هسته زایی تشکیل رسوب در روی سطوخ ذرات شامل رشد کریستال می شود و در صورتی که سایت های هسته زایی کافی نباشند سینتیک کریستالیزاسیون کاهش می یابد.

  • تشکیل رسوب توسط 2 مسیر کریستالیزاسیون انجام می گیرد: کریستالیزاسیون سطحی و کریستالیزاسیون توده ای

رسوب در غشا ها شامل هر دو مسیر می باشد که تحت تأثیر فرآیند می باشد.

مکانسیم تشکیل رسوب در تجهیزات:
انواع رسوب
انواع رسوبی که در غشا ها شکل می گیرد می تواند به چند دسته تقسیم شود:

  • رسوبات قلیایی، غیر قلیایی و بر پایه سیلیس.

اگرچه پیش بینی کردن روند رسوب بر پایه اطلاعاتی که از حلالیت به دست می اید امکان پذیراست اما بررسی فولینگ در غشا ها نیز به این روند کمک می کند. برخی از این رسوبات مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم، سولفات استرانسیوم، سیلیکات ها، کلسیم فسفات و سیلیکات آلومینیوم می باشند. ذکر این نکته ضروری است که ایجاد رسوب در غشاها باعث کاهش عملکرد غشا می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>