اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استفاده از انتی اسکالانت در اسمز معکوس:
اسمز معکوس یکی از روش های تصفیه آب می‌باشد که به وسیله فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه ترا به منظور حذف یون های موجود در اب و تولید آب خالص استفاده می‌شود.

شیمی12

با قرار دادن یک غشای نیمه تراوت بین دو محلول آب خالص و آب ناخالص آب به صورت طبیعی و به خاطر خاصیت اسمزی از محیط با غلظت کمتر به سمت محیطی با غلظت بالاتر جریان پیدا می‌کند و تا زمانی که پتانسیل شیمیایی محلول های دو طرف غشای نیمه تراوا با هم برابر شود این فرایند ادامه دارد.

زمانی که تعادل بین این دو محلول برقرار می‌شوداختلاف فشار بین دو طرف غشای نیمه تراوا را فشار اسمزی مینامند.

فرایند اسمز معکوس بهترین روش برای نمک زدایی از آب های شور و تولید اب شیرین و خالص می‌باشد. زیرا سیستم ساده و عملکرد خوبی دارد. اما در سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس با مشکلاتی نیز مواجه می‌شوند.

یکی از مهم ترین این مسائل تشکیل رسوب بر روی سطح غشاهای به کار رفته است.و اگر کنترلی روی این مساله وجود نداشته باشد عملکرد سیستم ها کاهش یافته و طول عمر غشاهای مورد استفاده در این سیستم کاهش می یابد.

یکی از مهم ترین اقداماتی که برای جلوگیری از تشکیل رسوب بر روس غشاهای سیستم های اسمز معکوس صورت میپذیرد استفاده از موادی به نام آنتی اسکالانت می‌باشد.در طراحی یک سیستم اسمز معکوس انتخاب نوع انتی اسکالانت و روش تزریق مناسب ان از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتی اسکالانت ها چگونه عمل می‌کنند؟

  • افزایش آستانه حلالیت.
  • تغییر در شکل کریستال ها و تبدیل کردن انها به ذرات نرم تر که خاصیت چسبندگی کمتری دارند.
  • دیسپرس کنندگی یا پراکنده کردن که با القای بار منفی به ذرات معلق موجود در آب از چسبیدن انها به هم و تشکیل ذره بزرگ تر جلوگیری می‌کند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>