اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هولولنز:
مارک گریس ولد، استاد رادیولوژی در سال 2014 به دنبال راه تازه ای برای آموزش آناتومی بدن انسان بود، البته با این پیش فرض که راه اندازی یک آزمایشگاه آموزشی، بسیار گران تمام می شود و امکان تجسس در یک جسد، بسیار محدود است.

شیمی18

در همین بین، وی را به یکی از آزمایش های پروژه محرمانه مایکروسافت دعوت کردند. نهایت انتظاری که او از این پروژه داشت، یک دستگاه هدست واقعیت مجازی بود که بتواند در تدریس اش از آن استفاده کند ولی وی با چیزی فراتر از تصورش روبرو شد. یک واقعیت افزوده در مفهوم حقیقی که هولولنز نامیده می شود. این فناوری ترکیبی از واقعیت افزوده است که با هولوگرام ترکیب می شود و عصری جدید از ارتباطات را به ارمغان می آورد.

زمانیکه گریس ولد، هدست را پوشید، انگار به جایی در کوهستان های مریخ سفر کرده و در کنارش یک دانشمند ناسا ایستاده بود. آن دو همزمان، با هم صحبت کردند و حتی رابطه چشمی نیز برقرار ساختند ولی در واقع آن دانشمند از اتاق دیگری با هدست هولولنز با او در حال ارتباط بود. این اولین تجربه واقعیت افزوده در مفهوم حقیقی برای پروفسور گریس ولد آنقدر جذاب بود که به فکر استفاده بیشتر از این فناوری نوین در آموزش پزشکی افتاد.

گریس ولد و همکارانش در دانشگاه کیس وسترن (Case Western Reserve University) تصمیم گرفتند برنامه ای برای هولولنز بسازند تا تحولی در وضعیت تدریس پزشکی ایجاد کنند.

برنامه فوق در سال گذشته با عنوان هولوآناتومی عرضه شد که توسط آن تصاویر استخوان ها و اندام های بدن را به مدل های سه بعدی تبدیل می کند و از هر زاویه ای قابل مشاهده هستند. دانشجویان قادر خواهند بود در اطراف مدل آناتومی، راه رفته و بدون نیاز به کالبدشکافی اجساد، چگونگی کار استخوان ها، عضلات و اندام های درونی بدن انسان را ببینند.

هولولنز می تواند افراد را همزمان به یک دنیای موازی ببرد و در همان دنیای حقیقی، فضاسازی تازه ای را برایشان ایجاد کند. این اتفاق به طور همزمان برای افراد و اشیاء در همان مکان و زمان حقیقی در حال ارتباط، روی می دهد، به عنوان مثال دانشجو همزمان با برقراری ارتباط با استاد، با همکلاسی ها و نمایشگر هولوگرافی در حال تبادل اطلاعات است.

شرکت نرم افزاری اسکوپیس (Scopis) نیز، یک پلتفرم مخصوص هولولنز طراحی کرده که به طور خاص برای کمک به جراحی های فوق حساس ستون فقرات و نخاع است. این پلتفرم که «Holographic Navigation Platform» نام دارد، از طریق هدست هولولنز مایکروسافت، یک واقعیت ترکیبی (واقعیت مجازی در کنار واقعیت افزوده) از بیمار در حین عمل جراحی، فراهم می سازد تا جراح با استفاده از هدست هولولنز بتواند دید کامل تر و بهتری از بدن بیمار داشته باشد و محل رشته های عصبی فوق العاده حساس در ستون فقرات بیمار به وضوح در معرض دید او قرار گیرد.

هدست هولولنز به گروه پزشکان کمک کرده است با استفاده از سی تی اسکن سه بعدی، مدلی سه بعدی از ستون فقرات بیمار در اختیار داشته باشند که شامل تعیین مسیر ایده آل مهره ها است. همچنین هدست هولولنز ارزان تر و دست یافتنی تر از دستگاه سی تی اسکن حین عمل است که تازه آن هم محدودیت های زیادی دارد. علاوه بر آن، حسگرهای هولولنز هر حرکت ابزارهای جراحی را در بدن بیمار به دقت رهگیری می کند و اطلاعات دقیقی از موقعیت آنها را برای پزشک به نمایش در می آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>