اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

اینکه مدام مراقب رفتار و اخلاقیات باشیم کار سختی است، مخصوصا زمانی که ساعات طولانی و بدون استراحت رانندگی کرده باشیم و روزهاست که از خانواده و فرزندانمان دور هستیم.

  • آیا از اینکه در جاده کسی به شما راه ندهد عصبانی می‌شوید؟
  • آیا زمانی که فرزند کوچکتان با شما مخالفت و لجبازی می‌کند از کوره در می‌روید؟

نگران نباشید! خشم یک واکنش طبیعی است اما باید سعی کنید که خشم بر شما حکومت نکند و آن را در اختیار و کنترل خود نگاه دارید.

این 10 روش برای مدیریت خشم خصوصا برای کامیونداران عزیز توصیه می‌شود:

  • قبل از آنکه صحبت کنید خوب فکر کنید:
    در لحظه‌ای که شما در جاده با همکارتان بحث می‌کنید شاید راحت‌ترین کار بی‌احترامی باشد، اما چند لحظه صبر کنید و کمی مشکل را با خودتان تحلیل کنید و بعد صحبت کنید تا از حرف زدن در عصبانیت پشیمان نشوید.
  • زمانی که آرام شدید، عصبانیت خود را بروز دهید:
    به محض اینکه توانستید مسائل را از هم تشخیص دهید و قدرت درست فکر کردن را داشتید، سعی کنید آرام و محترمانه مسائل را بازگو کنید و شنونده مشکلات و صحبت‌های فرد مقابل باشید.
  • ورزش کنید: 
    درست است که شما زمان زیادی را در جاده سپری می‌کنید اما این به معنی فرار کردن یا زمان و مکان مناسب نداشتن برای ورزش کردن نیست، به خاطر داشته باشید که ورزش کردن استرس شما را کاهش می‌دهد.

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

  • استراحت کنید:
    استراحت کردن فقط برای افراد کم سن و سال نیست، هرگاه حس کردید خسته شدید کامیون را به کناری هدایت کنید و چند دقیقه استراحت کنید. گاهی همین استراحت‌های کوچک تا حد قابل توجهی از سریع کلافه و عصبانی شدن شما جلوگیری می‌کند.
  • بر روی راه‌حل‌های ممکن فکر کنید:
    به جای اینکه تمام انرژی و تمرکز خود را بر روی عصبانی شدن هدر دهید، به راه‌حل‌ها فکر کنید. آیا شاگرد کامیون شما بی‌دقت است؟ به جای عصبانی بودن به او راه‌های با دقت بودن را یاد بدهید. حتما یادتان باشد که عصبانی بودن هیچ چیزی را حل نمی‌کند و فقط شرایط را از آنی که هست بدتر می‌کند.
  •  از کلمه «من» بیشتر استفاده کنید:
    به جای متهم کردن دیگران سعی کن مشکل را در خودت جست‌وجو کنی، یادمان باشد هر موقع انگشت اشاره برای اتهام به سمت کسی می‌گیریم 3 انگشت دیگر به سمت خودمان هست، پس در بحث‌ها با عصبانی شدن احترام بین خودمان و دیگران را از بین نبریم.

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

  • دنبال مقصر نباشید:
    به همان اندازه که شما عصبانی هستید، ممکن طرف مقابل به همان اندازه ناراحت باشد. پس فرصت معذرت خواهی را به دیگران بدهیم.
  • برای آرام کردن جو از شوخی و مزاح استفاده کنید:
    حتی اگر خیلی ناراحت هستید سعی کنید با یک لبخند به حرف طرف مقابل گوش دهید، و در انتها با یک مزاح کوچک بحث و عصبانیت را خاتمه دهید تا خاطره بدی از شما در ذهن طرف مقابل ثبت نشود.
  • خودتان را آرام و ریلکس کنید:
    اگر در جاده هستید از ماشین پیاده شوید و کمی قدم بزنید، یا به خانواده خود زنگ بزنید. مهم این است بدانید که چه چیزی شما را آرام می‌کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.
  • کمک بخواهید:
    اگر همچنان پس از سال‌ها تمرین موفق نشده‌اید که خشم خود را کنترل کنید از یک مشاور روان‌شناسی کمک بخواهید.

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

در این مقاله سعی شد به ساده‌ترین روش ممکن 10 روش مدیریت خشم برای کامیون‌داران شرح داده شود، امید است که با خواندن این مطلب روز به روز بر کیفیت زندگی کامیون‌داران ایران زمینمان افزوده شود و هیچ‌گاه شاهد نزاع‌ها و درگیری‌های جاده‌ای و یا خانوادگی نباشیم زیرا که همه ما شایسته داشتن آرامش هستیم.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>