اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت قطعات

امروزه صنایع مختلف مانند پزشکی، مخابراتی و غیره به تهیه قطعات الکترونیکی خاص نیاز دارند. اما روند خرید قطعه الکترونیکی چگونه است؟ آیا می توان قطعه الکترونیکی خاص را از خارج از کشور وارد کرد و تهیه نمود؟ یا باید اقدام ساخت قطعات کنیم؟ معمولاً اکثر قطعات الکترونیکی از کشورهای دیگر وارد می شود. اما مسئله مهم این است از کدام شرکت بازرگانی برای وارد کردن قطعات الکترونیکی کمک بگیریم.

وارد کردن قطعات الکترونیکی خاص و کمیاب از کشورهایی مانند چین، ترکیه و کشورهای اروپایی مراحل خاص و متعددی دارد که شرکتی که در این زمینه فعالیت دارد باید تجربه و مهارت بسیاری کسب نموده و هزینه و زمان تحویل را به صورت دقیق برنامه ریزی کند. از طرفی پیگیری نواقص قطعات تحویلی پروسه بسیار پیچیده ای دارد و و در پی آن هزینه های پرداختی غیرقابل جبران خواهد بود.

حال اگر شما هم در زمینه کاری خود به قطعات الکترونیکی خاص نیاز دارد. اما در زمینه وارد کردن قطعات تجربه کافی ندارد مطمئنا در این دچار سردرگمی های بسیاری می شوید و بی شک مشکلات فراوانی پیش روی شما خواهد بود.ابتدا باید بدانید کدام قطعات الکترونیکی جز قطعات خاص و کمیاب قرار دارند. به طور کلی قطعات خاص در چند زمینه مختلف تقسیم بندی می شوند.

اما قطعات الکترونیکی امنیتی به عنوان کمیاب ترین و دست نیافتنی ترین قطعات الکترونیکی در کشور شناخته می شود و بی شک کمتر کسی می تواند این دسته از قطعات را با توجه به تحریم و مشکلات اقتصادی در زمینه مسائل امنیتی فراهم کند. امروزه شرکت ها و سازنده های معروف دنیا که در زمینه تولید قطعات الکترونیکی خاص فعالیت می کنند، برای ارائه محصولات خود به کشور ما شرایط خاصی در نظر گرفته اند و پیگیری های بسیار زیادی در زمینه فروش قطعات برای کشور ما دارند.

به همین خاطر اگر تجربه کافی در زمینه ی وارد کردن قطعات الکترونیکی خاص نداشته باشید، به هیچ عنوان توانایی خرید مستقیم این محصولات از کشورهای سازنده را نخواهید داشت؛ مخصوصاً قطعات الکترونیکی که در زمینه مخابرات، نظامی و هوافضا ارائه می شود.از آنجا که شاهد پیشرفت سریع تکنولوژی و فناوری های کل دنیا هستیم. کشور ما زمانی می تواند در این زمینه بهتر عمل کند که در واردات قطعات الکترونیکی خاص با مشکل روبرو نباشد.

در واقع رشد روز افزون دیگر کشورها در زمینه تکنولوژی موجب شده است نیاز کشور ما نسبت به وارد کردن واردات قطعات الکترونیکی پررنگ تر شود. از طرف دیگر جامعه ما برای پیشرفت فناوری های نوین اهمیت بسیاری قائل است و نمی تواند نسبت به پیشرفت و هم قدم شدن با دیگر کشورهای پیشرفته چشم پوشی کند.

همچنین سرمایه گذاری برای تولید قطعات الکترونیکی خاص در کشور ما به صرفه نیست و پیچیدگی های فناوری و تکنولوژی از توان شرکت های تولید کننده ما خارج است و تنها راه حل باقی مانده واردات قطعات الکترونیکی است.

در شرایطی که کشور ما قرار دارد، ساخت قطعات الکترونیکی غیرممکن است. از طرفی تحریم های سنگین هم وضعیت وارد کردن قطعات الکترونیکی از شرکت های تولید کننده را بسیار سخت کرده؛ به طوری که قیمت تمام شده در مقابل واردات قطعات الکترونیکی کاملاً غیر منصفانه خواهد بود. حال تصور کنیدف در این میان ممکن هنگام تحویل قطعات با ناسالم و مشکل دار بودن آن و دیگر مشکلات واردات روبرو شویم. آن زمان دیگر کاری از دست ما برنمی آید و شرکت های تولیدکننده پاسخ مناسبی برای کشور ما نخواهند داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>