اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

همگی ما دوست داریم عمر زیادی بکنیم تا شاهد بزرگ شدن فرزندان‌مان باشیم. طول عمر زیاد به مقدار کمی بستگی به ژنتیک فرد دارد ولی مقدار زیادی از آن به چند عامل مهم دیگر وابسته است، از جمله: رژیم غذایی، ورزش، استرس و پیشگیری از بیماری‌ها و مدیریت کردن آنها. برای این که کنترل بیشتری روی سلامت خودتان داشته باشید و اهمیت چکاپ‌های دوره‌ای را درک کنید، در ادامه مطلب به پنج بیماری اشاره خواهد شد که همه رانندگان کامیون باید آن‌ها را بشناسند و با نحوه پیشگیری از آن‌ها آشنایی داشته باشند:

  • سرطان پوست:
    بیش از 90% از موارد سرطان پوست در قسمت‌هایی از بدن دیده می‌شود که زیاد در معرض تابش آفتاب قرار دارند. آفتاب سوختگی و قرارگیری طولانی مدت در معرض آفتاب، خال‌های گوشتی و داشتن سابقه سرطان پوست در خانواده، عواملی هستند که شما را مستعد ابتلا به سرطان پوست می‌کنند. از آن‌جایی که یک طرف صورت و دست رانندگان کامیون بیشتر در معرض تابش آفتاب قرار می‌گیرد باید حتماً از کرم ضد‌آفتاب استفاده کنید و پیراهن‌های آستین بلند بپوشید. وقتی داخل کامیون مشغول رانندگی هستید و یا مدت زمان زیادی را زیر آفتاب می‌گذرانید، حتماً از کرم‌های ضد‌آفتاب با 30SPF یا بالاتر استفاده کنید. خال‌های غیر‌عادی نیز باید دو بار در سال توسط پزشک مورد معاینه قرار بگیرند.
  • چاقی:
    اگر توده بدنی شما بالاتر 30 باشد، شما فردی چاق محسوب می‌شوید. در این حالت، قلب شما باید سخت کار کند تا خون را به همه اندام‌ها برساند. پرخوری نیز به معنای کار بیشتر برای قلب است چون باید بیشتر کار کند تا خون کافی برای هضم چنان غذای سنگینی به دستگاه گوارش فرستاده شود. چاقی علت بیماری‌های زیادی است که از میان آن‌ها می‌توان به فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی، بی‌خوابی، بیماری مفاصل، سرطان و افسردگی اشاره کرد. به خاطر یکجا نشستن زیاد و نبودن غذاهای سالم در جاده، احتمال زیادی وجود دارد که رانندگان کامیون به چاقی مبتلا بشوند. پزشکان خوردن غذاهای کم کالری (بین 1500 تا 1800 کالری در روز) را توصیه می‌کنند که شامل میوه‌های تازه و سبزیجات، غلات کامل و حبوبات باشد. چربی‌های اشباع نشده نیز باید به مقدار بسیار کمی در رژیم غذایی وجود داشته باشند. همچنین پزشکان توصیه می‌کنند 30 دقیقه در روز ورزش کنید و یا به یک گروه ورزشی ملحق شوید تا انگیزه لازم برای ورزش کردن را در شما به وجود بیاورند.
  • وقفه تنفسی در خواب (آپنه خواب):
    این مشکل اغلب قاتل خاموش نیز نامیده می‌شود، چون حتی ممکن است از وقوع آن اطلاعی نداشته باشید. وقفه تنفسی در خواب، یک اختلال جدی است که وقتی عضلات گلو شل شده و راه عبور هوا را مسدود می‌کنند رخ می‌دهد و در این حالت، برای چند ثانیه اکسیژن به بدن نمی‌رسد. وقفه تنفسی در خواب می‌تواند موجب بی‌خوابی، درد قفسه سینه، فشار خون بالا، سردرد و خواب‌آلودگی در طول روز بشود. چاقی و بالا رفتن سن هر دو از عوامل خطرسازی هستند که باعث این اختلال می‌شوند. استعمال دخانیات نیز شرایط را کشنده‌تر می‌کند. برای درمان وقفه تنفسی باید سبک زندگی را تغییر داد، برای مثال ترک کردن سیگار و کاهش وزن می‌توانند بسیار موثر باشند.

بیماری

  • فشار خون بالا:
    فشار خون بالا نیز گاهی قاتل خاموش نامیده می‌شود چون افراد از وجود آن با خبر نیستند. فشار خون نیرویی است که خون به دیواره سرخرگ‌ها وارد می‌کند. وقتی این فشار افزایش پیدا کند، می‌تواند منجر به بالا رفتن فشار خون بشود، یعنی وقتی که فشار بالای 90/140 یا بیشتر باشد. فشار خون بالا می‌تواند منجر به ابتلا به بیماری عروق کرونر بشود که در آن رگ‌های اطراف قلب نمی‌توانند خون لازم را به حیاتی‌ترین اندام بدن برسانند. همچنین فشار خون بالا می‌تواند باعث آسیب کلیه و در نهایت تخریب و از کار افتادن آن بشود. اگر فشار خون زیاد بالا برود می‌تواند باعث سکته قلبی نیز بشود. اگر فشار خون بالایی دارید، دست‌کم یک بار در روز باید آن را با دستگاه اندازه بگیرید. بهتر است با پزشک نیز مشورت کنید و در صورت لزوم هیچ‌گاه داروهای فشار خون تان را قطع نکنید. بسیاری از رانندگان کامیون از فشار خون بالا شکایت می‌کنند چون کیفیت غذایی که مصرف می‌کنند مناسب نیست و محل‌های مناسبی نیز برای ورزش کردن پیدا نمی‌کنند. از کامیون خارج شوید و دست‌کم برای 30 دقیقه در روز ضربان قلب تان را بالا ببرید. مصرف نمک، الکل، کافئین و چربی‌های اشباع شده را کم کنید و به طور مرتب به پزشک‌تان سر بزنید.

فشار خون

  • حمله قلبی: 
    همه ساله بیش از یک میلیون آمریکایی به حمله قلبی دچار می‌شوند و نجات یافتن آن‌ها بستگی به این دارد که به قلب‌شان تا چه اندازه آسیب رسیده و این که آیا به موقع به آن‌ها کمک شده است یا نه. حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که یک لخته جلوی جریان خون را می‌گیرد و مانع رسیدن آن به عروق کرونر می‌شود، در نتیجه اکسیژن به عضلات قلب نمی‌رسد.

علائم هشدار‌دهنده حمله قلبی عبارتند از:

  • احساس فشار و درد در قفسه سینه و بازوها.
  • تعریق زیاد.
  • دردهایی که از گردن تا دست کشیده می‌شوند.
  • تهوع.
  • تنگی نفس و دردهایی که با استراحت کردن هم برطرف نمی‌شوند.
  • باید قلبتان را سالم نگه دارید تا از بروز حمله قلبی جلوگیری کنید.
  • همیشه قبل از خواب یک لیوان آب بنوشید 
  • هیچ‌گاه با معده پر به رختخواب نروید.
  • از چربی‌های اشباع شده و الکل دوری کنید.
  • سیگار را کنار بگذارید 
  • اگر فشار خون بالا دارید آن را کنترل کنید.


داشتن وزن مناسب و کنترل استرس نیز دو روش مناسب دیگر هستند که می‌توانند برای پیشگیری از حملات قلبی به شما کمک کنند.

5 بیماری خطرناک که رانندگان باید از آن‌ها آگاه باشند

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>