اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت قطعات

دروازه بین کشور ما و ترکیه در نزدیکی منطقه آزاد تجاری ماکو وجود دارد. کشور ما لیستی از محصولات مجاز برای وارد کردن به ناحیه گمرک ارائه می دهد که واردات قطعات الکترونیکی یکی از اقلام مهم این لیست است. اما نکته ای که اهمیت دارد این است که برای خرید قطعات الکترونیکی از ترکیه نیاز به تامین کننده قطعات الکترونیکی است.

تامین کننده موظف است قطعه مورد نیاز شما را از این کشور ترکیه تهیه و وارد ایران کند. ممکن است در این میان شرکت ها و افراد دیگری به عنوان تامین کننده میانی قرار داشته باشند تا روند دسترسی به قطعات الکترونیکی سریع تر انجام شود.

مراحل خرید قطعات الکترونیکی از ترکیه

  • در اولین مرحله باید یک تامین کننده معتبر داخل کشور پیدا کنید.
  • بعد از پیدا کردن و کسب اطمینان از تامین کننده وارد گفتگو و مذاکره می شوید تا در مورد قطعه مورد نظر، کیفیت و همچنین قیمت و زمان دسترسی صحبت کنید.
  • بعد از به توافق رسیدن نوبت به ثبت سفارش می رسد. ثبت سفارش باید قبل از خرید کالا و ورود آن به داخل کشور انجام شود.
  • سپس تامین کننده باید کالا را با توجه به شرایط مشخص شده توسط خریدار و زمان به توافق رسیده از ترکیه خریداری کند و به ایران بفرستد.
  • در این مرحله نوبت به گذراندن مراحل گمرکی و ترخیص کالا می رسد. کارشناسان با توجه به مشخصات بسته ها و ارزیابی آن در صورت تایید کالا را به کشور را صادر می کنند.
  • سپس صادرکننده با ارائه کارت بازرگانی و مجوزهای لازم کالا از گمرک دریافت می کند تا تحویل مشتری بدهد.
  • در آخر هم برای تحویل بسته باید هزینه های گمرکیمانند انبارداری باربریپرداخت شود.

هزینه قطعات الکترونیکی با توجه به کالاهای سفارش داده شده مشخص می شود که هر چقدر این قطعه کمیاب تر باشد مطمئناً هزینه آن بیشتر خواهد شد. اما به طور کلی، واردات قطعات الکترونیکی از ترکیه برای کشور ما نسبت به دیگر کشورها هزینه کمتری دارد. همچنین با توجه به داشتن مرز همسایگی هزینه باربری و انتقال کالاها کمتر خواهد بود.

برای پرداخت هزینه های واردات می توان از دو روش بانکی و روش آزاد استفاده نمود که از طریق بانک، تامین کننده مشخصات و قیمت کالا را به بانکذارائه می دهد و مبلغی که در فاکتور درج شده به حساب فروشنده حواله می کند. اما از آنجا که تحریم های وضع شده امکان این روش وجود ندارد، بیشتر تامین کنندگان از روش آزاد استفاده می کنند. تامین کننده با کمک این روش از طریق صرافی های معتبر هزینه را به فروشنده پرداخت می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
یوسف پاک:
سلام بنده در ایران وترکیه شرکت دارم ولی سرمایه واطلاعات درمورد قطعات ندارم ولی می تونم وارد کشور کنم البته بامجوز
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>