اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

رانندگان زیادی وجود دارند که زمان‌های زیادی را در جاده‌ها سپری می‌کنند و هفته‌ها از خانه و اعضای خانواده خود دور هستند. از نظر بسیاری از افراد رانندگی شغل بسیار سختی است که منجر به زندگی ناسالم رانندگان می‌شود زیرا ماهیت رانندگی تنهایی و تنها رانندگی کردن در جاده‌ها است که بیشتر اوقات یکنواختی را به همراه دارد.

تعداد زیادی از رانندگان با نوشیدن قهوه و خوردن غذاهای فست فود کسب انرژی می‌کنند که این غذاها راننده را به سمت تغذیه ناسالم تشویق می‌کند. این مقاله را باعنوان کسب عادت‌های سالم برای رانندگان دیگر نیز ارسال کنید.

استراحت کردن به حل بسیاری از این مشکلات کمک می‌کند، شما در یک توقف می‌توانید: گازوئیل بزنید، حمام کنید، غذا بخورید و حتی کامیون و ناوگان حمل‌ونقلی خود را تعمیر کنید. شما با توقف کردن در یک مکان مجهز می‌توانید از چند بار توقف و هدر رفت بیهوده زمان جلوگیری کنید. با این حال سالم ماندن و سالم زیستن نه تنها برای سلامت و بدن شما ضروری است بلکه به پیشرفت کاری شما نیز کمک زیادی می‌کند.

در ادامه این مقاله، عادت‌های سالم غذایی را برای جلوگیری از فرسودگی شغلی و حفظ انرژی خود مطالعه کنید:

عادت های سالم برای رانندگان

  • خوردن غذای سالم در راه
    درست است که فروشگاه‌های مجهز به فاصله‌های طولانی در مسیر یافت می شوند اما اکثر فروشگاه‌های غذایی دارای پارکینگ مناسب برای تریلرها هستند و در واقع طی کردن این مسیر طولانی می‌ارزد. از آن‌جایی که دنیا به سمت آسایش و رفاه بیشتر در حال پیشرفت است، بنابراین نگران پیدا کردن غذای مغذی و مفید نباشید، در ادامه چند غذای ساده و مفید به شما پیشنهاد می‌شود:
  • کاهو و اسفناج از پیش شسته شده
  • سبزیجات شسته شده و خرد شده

عادت های سالم برای رانندگان

  • میوه‌های شسته شده و خرد شده.
  • هر میوه‌ای که دوست دارید و از لحاظ شست‌وشوی آن راحت هستید.
  • گوشت کباب شده(خصوصا مرغ و بوقلمون).

برای کباب کردن گوشت، به یک دستگاه گریل و یا یک منقل ساده و ماهی‌تابه نیاز دارید که خوشبختانه در تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌های بین راهی به راحتی قابل دسترسی و خریداری است.

  • ورزش
    ورزش کردن برای رانندگانی که مدام در حال رفت‌و‌آمد در جاده‌ها هستند بسیار دشوار است. یک راننده به طور متوسط 11 ساعت رانندگی می‌کند، 10 ساعت ماشین را کنار می‌زند و استراحت می‌کند و دوباره به رانندگی ادامه می‌دهد، زمانی که تا این حد برنامه کاری فشرده و سنگینی دارید چطور ممکن است بتوانید یک برنامه مناسب ورزشی داشته باشید؟ در ادامه همراه باشید تا انواع ورزش کردن برای رانندگان جاده‌ای را به شما آموزش دهیم:
  • دوچرخه تاشو: یک دوچرخه تاشو که فضای خیلی کمی را اشغال می‌کند بهترین وسیله ورزشی برای راننده کامیون است، شما می‌توانید دوچرخه را هنگام رانندگی در اسلیپر (جاخواب) بگذارید و هنگام خواب نیز دوچرخه را به صندلی شاگرد انتقال بدهید. زمانی که برای استراحت و یا خوردن وعده غذایی توقف می‌کنید، می‌توانید با دوچرخه خود در محوطه گشتی بزنید و اگر نزدیک شهر و یا روستایی هستید تا آنجا رکاب بزنید.

عادت های سالم برای رانندگان

  • کفش‌های ورزشی: با کفش های ورزشی خود به راحتی همان مسیری که ممکن است با دوچرخه طی کنید را خودتان قدم بزنید و اگر توان بدنی کافی دارید آهسته بدوید. کفش‌های ورزشی به نسبت دوچرخه فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند
  • وزنه: اگر توان بدنی آن را دارید چند وزنه 0٫5 کیلویی و یا 1 کیلویی را در داخل کابین و در یک جای امن قرار بدهید و سعی کنید با وزنه چند نرمش قدرتی انجام بدهید که به ماهیچه‌های دست شما بسیار کمک می‌کند.
  • خواب
    خواب به شدت برای سلامتی مفید و ضروری است. بیشتر زندگی شما در کابین کامیون سپری می‌شود پس زمانی که نوبت به خرید بالش و تشک می‌رسد دست از خساست بردارید و بهترین و راحت‌ترین را برای خودتان بخرید. موقع خواب دمای کامیون را به حد دلخواه تنظیم کنید تا به دلیل سرما یا گرما از خواب بیدار نشوید. شما باید حتما روزی 10 ساعت بخوابید پس در بهترین دما و به دور از صدای جاده سعی کنید جایی برای خوابیدن پیدا کنید تا خواب مفیدی داشته باشید

عادت های سالم برای رانندگان

  • آرامش فکر و خیال
    شغل رانندگی و کامیونداری واقعا ممکن است خسته کننده باشد، شما کلیومترها و کیلومترها را در جاده طی می کنید و علائم رانندگی مشابه را در طول رانندگی از شیشه مستطیلی کامیون مشاهده می کنید، همین موضوع باعث می‌شود که شما زیاد فکر کنید و این بیش از حد فکر کردن ممکن است که آسایش فکر را از شما بگیرد و باعث حواس پرتی شما بشود، با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید هوشیار و سرحال به رانندگی و حرفه خود ادامه دهید:

عادت های سالم برای رانندگان

  • کتاب‌های صوتی(پادکست):
    می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مثل: نوار، آی تونز، شنوتو و... استفاده کنید. کافی است موضوع مورد علاقه خود را جست وجو کنید تا در زمینه‌های متفاوت به شما کتاب صوتی پیشنهاد شود. کتاب صوتی هم آموزنده است و هم شما را از حواس پرتی و فکر و خیال زیادی نجات می‌دهد.
  • نوار و یا سی‌دی‌های آموزش زبان:
    ممکن است دوست داشته باشید یک زبان دیگر مثل: انگلیسی یا فرانسوی را یاد بگیرید. شما در این مسیر با تکرار کردن عبارت‌های متفاوت به عنوان یک مبتدی می‌توانید به زبان دیگری صحبت کنید، خصوصا اگر راننده ترانزیت هستید ما به شما یادگیری زبان انگلیسی و یا زبان کشوری که به آن زیاد سفر می‌کنید را بسیار پیشنهاد می‌کنیم. برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید فایل‌های صوتی نصرت را از تمامی فروشگاه‌های کتاب و یا سی‌دی فروشی‌ها خریداری کنید و در حین رانندگی نیز به مهارت‌های خود اضافه کنید.
  • موسیقی:
    آیا همیشه به سبک سنتی گوش می‌دهید؟ سبک‌های بسیاری در موسیقی وجود دارد که می‌توانید به آنها گوش کنید و از آن لذت ببرید، خود را محدود به یک سبک از موسیقی نکنید و تنوع داشته باشید.
  • خانواده:
    داشتن کاری که به طور طولانی مدت شما را از خانه و خانواده دور نگاه دارد لزوما به آن معنا نیست که شما باید رابطه سردی با اعضای خانواده داشته باشید. کاملا به شما بستگی دارد که پس از 2 هفته دوری از خانواده وقتی وارد خانه می شوید با لبخند و صدای بلند به همه سلام کنید، یا بی حوصله و خسته در را باز کنید و از فرزندان خود بخواهید مزاحم شما نشوند تا شما استراحت کنید.

یکی از راه‌هایی که ممکن است فرزندان و خانواده شما را بسیار خوشحال کند، در ارتباط بودن شما با آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا تماس تلفنی است. هرجا که آنتن و یا اینترنت دارید با همسر و فرزندانتان تماس بگیرید و احوالپرسی کنید، اگر به کمکی نیاز دارند به آنها راهنمایی بدهید و نگذارید حس کنند که شما به آنها بی‌اهمیت هستید.

عادت های سالم برای رانندگان

در طول مسیر، از جاده، حیواناتی که در جاده می‌بینید، مناظر زیبا، غذاهای جدیدی که می‌خورید و هرچیز دیگری که به نظر شما جالب است عکس بگیرید و زمانی که به خانه بر می‌گردید عکس‌ها را به فرزندان نشان دهید و اجازه دهید آنها خود را شریک کار و سفر شما بدانند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، خاطره تعریف کردن است، هر خاطره با مزه، جالب، به یادماندنی و ترسناکی را دارید برای خانواده تعریف کنید و اجازه بدهید آنها همپای شما تمام خاطرات شما را تجربه کنند، قدرت خاطره تعریف کردن را دست کم نگیرید.

در طول سفر یک کتاب مشترک برای خود و همسرتان بخرید، بعد از آنکه به خانه بازگشتید در مورد نکات جالب کتاب با هم صحبت و گفت‌وگو کنید، در نهایت از هیچ فرصتی برای در کنار خانه و خانواده ماندن فرار نکنید و سعی کنید زمانی که از سفر برمی‌گردید جای خالی خود را پر کنید و به عنوان یک پدر و یا یک مادر و یا یک همسر مهربان نقش آفرینی کنید.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>