اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شغل رانندگی کامیون چقدر بر زندگی شخصی افراد تأثیر می گذارد؟
صدها هزار نفر در ایران با رانندگی کامیون و حمل‌و‌نقل بار بین شهری کسب درآمد می‌کنند. رانندگی کامیون یکی از مشاغلی است که همواره از سختی آن سخن به میان آمده است: رانندگی در شرایط آب و هوائی بد، تحمل سرما و گرمای طاقت فرسا، ساعات کاری طولانیِ بعضاً تا چهارده ساعت یا حتی بیشتر، محموله‌های خطرناک و یا گران قیمت، دستمزد‌های پائین، زمان‌های طولانی دور از خانواده و دلایل بسیارِ دیگر، از جمله عواملی است که باعث می‌شود بتوانیم رانندگی کامیون را از جمله مشاغل سخت بدانیم. رانندگان کامیون با علاقه وافری که به شغل خود دارند بر بسیاری از این چالش‌ها فائق آمده‌اند، اما دوری از خانواده و مشکلات متعاقب این دوری چه برای راننده، چه برای اعضای خانواده او، از جنس دیگری است.

راننده کامیون

در این مقاله سعی داریم با تمرکز بر مشکلاتی که رانندگان کامیون و خانواده های آن‎ها را درگیر خود کرده تلاش کنیم برای آن ها راه حلی بیابیم.

رانندگی کامیون دور از خانه و خانواده
رانندگی کامیون در جاده‌ها و فواصل طولانی و دوری از خانه و خانواده هم بر راننده کامیون، هم بر اعضای خانواده او فشار وارد می‌کند، مهم‌ترین این فشارها، فشارهای روحی و عصبی مانند استرس، احساس تنهائی و دلتنگی است. اغلب رانندگان نان‌آور خانواده خود هستند، آن‌ها معمولاً نگرانند که آیا می توانند محموله‌های خوبی به دست بیاورند و بتوانند پول خوبی را برای خانواده خود بفرستند.

روی دیگر این ماجرا این است که همسر راننده کامیون به این فکر می‌کند که چطور مسائل و مشکلات موجود در خانه را به تنهائی مدیریت کند. آیا می‌تواند بر موقعیت‌های مختلف کنترل درست و مناسبی داشته باشد؟ فشارها ی احساسی و وجود فاصله زیاد باعث می‌شود ارتباط و اعتماد میان راننده کامیون و همسرش نیز به خطر بیفتد.

توصیه می‌شود قبل از شروع به رانندگی کامیون با همسر خود راجع به شغل جدید خود صحبت مفصلی داشته باشید و انتظارات و امکانات یکدیگر را در شرایط کاری جدید خود به طور شفاف سنجیده و به بحث بگذارید تا بعد از آن به مشکلات و چالش‌های کمتری برخورد کنید. لازم است هر دو طرف توجه خود را به طرف دیگر بیشتر کنند و در قبال آن انتظار کمتری داشته باشد.

چند نکته کلیدی:

  • در اوقات تعطیلی خود سعی کنید بیشتر زمان تان در کنار همسرتان و به تنهایی بگذرد تا در کنار بچه‌ها، دوستان، همسایه‌ها و فامیل. کارشناسان می‌گویند زوج ‌ای خوشبخت حداقل روزی دو ساعت و هفته ‌ی پانزده ساعت را در کنار هم می ‌ذرانند
  • در خصوص دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود با همسر خود صحبت کنید و از نگرانی‌ها و مشکلات داخل خانه از او جویا شوید. باید دقت داشته باشیم که بار استرس و دل مردگی خود را بر سر همسر خود هوار نکنیم. حتماً به همسر خود ثابت کنیم که علی رغم نگرانی و ناراحتی خود، چقدر در احساسات خود نسبت به او مصمم هستیم. باید به او ثابت کنیم رانندگی کامیون برای ما مهم نیست، اوست که برای ما مهم است.
  • هم راننده و هم همسر ممکن است احساس مفید نبودن و تنهایی داشته باشند، این دقیقاً همان لحظه‌ای است که فاصله به وضوح حس می‌شود. باید از مشکلات محل کار خود به او بگوئید، نه به آن میزان که او را ناراحت و نگران کنید، اما به اندازه‌ای که حس تنهائی و بی‌اهمیت بودن به او داده نشود.
  • رانندگی کامیون و فاصله زیاد نباید باعث شود که رابطه شما با همسرتان به حاشیه رانده شود. گفته می‌شود رانندگان با کامیون خود ازدواج می‌کنند، نباید اینگونه باشد، باید این گفته را نقض کنیم. باید با همسر خود صحبت کنیم و قرار بگذاریم که رابطه ما مهم‌ترین اولویت ما در زندگی است.
  • حتماً هر روز با هم ارتباط داشته باشید. گفتن مسائل جزئی و روزمره زندگی، یا صرفاً شنیدن صدای همسر می‌تواند کمک کند. ابراز احساسات از پشت تلفن شاید سخت‌تر باشد، اما سعی کنید این کار را انجام دهید. حتماً اوقاتی که در جاده هم هستید، دقایقی توقف کنید و با همسر خود صحبت کنید، این کار می‌تواند برای هردوی شما آرام بخش باشد و به ادامه سفر شما کمک کند. اپلیکیشن‎های تماس ویدئویی وسیله مناسبی برای شما خواهد بود و کمک می‌کند تا رابطه شما خوب پیش برود.
  • اعتماد کلید موفقیت رابطه با راننده کامیون است؛ به عنوان همسر یک راننده کامیون، فکر کردن مدام به کارهای او در طول بیست و چهار ساعت در یک روز آزاردهنده خواهد بود. اگر از ابتدا در زندگی‌تان اعتماد نبوده، وقتی همسرتان از شما دور باشد، اوضاع بسیار بدتر خواهد شد و دیگر کنترل از دستتان خارج می‌شود.
  • هیچ وقت از تلاش برای پیشرفت در رابطه خود غافل نشوید. این کار، هیچ وقت تمام نمی‌شود.

راننده کامیون

رانندگی کامیون می تواند رابطه شما را پایان دهد
رانندگی کامیون می‌تواند رابطه شما را شکننده کند یا آن‎ را پایان دهد. موفقیت در رابطه‌ای که شغل یک طرف رانندگی کامیون است، بسیار سخت است، اما اگر تلاش کنید، مطمئن باشید، پیشرفت خواهید داشت. باید بگوییم اگر از قبل با همسر خود مشکل دارید، رانندگی کامیون قدرت تخریب رابطه شما به طور کلی را دارد. پیش برد رابطه شما نیازمند تلاش دوطرفه است؛ این نوع رابطه چالش‌های خاص خود را دارد و باید بسیار مراقب آن بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
:
بنظر من کسی که راننده تریلی هست هیچ وقت نباید تشکیل خانواده بده چون با نبودش و علاقش ب جاده قطعا به خانوادش صدمات روحی روانی میزنه اونم در حد جبران ناپذیر.
سحر محمدی:
من همسرم شغلش رانندگی کامیون واقعا شرایط زندگیم خیلی سخت و خسته کنندس مشکلات رو خودم تنهایی باید به دوش بکشم ودر مدتی که همسرم نیست مثل اواره هام و وقتی هم که نیست بیخیال خونه و زندگیشه وبا کارش و خونوادش ازدواج کرده تو انتخابتون دقت کنید که مثل من عذاب نکشید
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>