اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نشاکار


نشاکار دستی

نشاکار دستی یکی از محبوب ترین ادوات کشاورزی باغداران است، به دلیل قیمت پایین، کاربرد راحت و جابه جایی آسان. به نشاکار دستی، نشاکار راه­رونده نیز می­ گویند. در این نوع نشاکار که به شکل یک لوله بلند است، کشاورز همانطور که راه می رود در یک ردیف نشاها را به صورت دستی از درون لوله نشاکار به مکان کاشت هدایت می­ نماید و دستگاه نشاکار آن را در عمق مورد نظر قرار داده و تثبیت می کند و در نهایت کاشت نشا را به پایان می­ رساند. نشاکار دستی کوچک و سبک بوده و امکان جابه جایی راحت تری دارد. دستگاه نشاکار دستی گوجه فرنگی از پرکاربردترین نوع این وسیله است.انواع نشاکار دستی:

  • نشاکار دستی چهار ردیفه (یا دستگاه نشا چهار ردیفه)
  • نشاکار دستی شش ردیفه (یا دستگاه نشا شش ردیفه)

نشاکار ماشینی

به نشاکار ماشینی، نشاکار موتوری یا نشاکار سوار شونده هم می­ گویند. در نشاکار موتوری، کارگر سوار دستگاه شده و آن را روشن می نماید و با حرکت دستگاه عمل کاشت نشا انجام می­ شود.از نشاکار دو ردیفه آترانس در کاشت های متراکم (که در آن عملیات نشاکاری با دستگاه های معمولی سخت است) استفاده می­ شود. در کاشت متراکم فاصله­ بین پشته ها کمتر از پنجاه سانتی متر است؛ مانند کاشت نشای گوجه فرنگی و فلفل.

دستگاه نشاکار عمیق کار

به نشاکار عمیق کار، نشاکار ردیف کار هم می ­گویند، نشاکار عمیق کار امکان اتصال به تراکتور را دارد. از ویژگی­ های آن امکان کاشت نشاها به صورت یکنواخت در ردیف­ ها است و برای کاشت نشاهای حبوبات مثل نخود و لوبیا استفاده می­ شود.به دستگاه انتقال نشا ربات انتقال نشا نیز می­ گویند. دستگاه انتقال نشا بیشتر جهت کاشت گیاهانی با رشد دو مرحله­ ای به کار می ­رود.استفاده از نشاکار در کاشت نشا سرعت بیشتری بخشیده و در نتیجه مقدار بازدهی محصول بیشتر می­شود.

مزایای استفاده از دستگاه نشاکار

در صنعت کشاورزی و باغبانی مزایای استفاده از دستگاه نشاکار بسیار زیاد است، از جمله می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

نشاکاری از جمله کارهای کشاورزی است که بسیار خسته کننده است، استفاده از این دستگاه در کاهش فشار کاری کارگران بسیار موثر است.استفاده از نشا کار به کاشت نشا سرعت بیشتری بخشیده و در نتیجه بازدهی محصول بیشتر می ­شود.دقت انجام کار با دستگاه مکانیزه بسیار بیشتر از دقت کار انسانی است.

در صورت استفاده از دستگاه نشا کار، نیاز به تعداد کارگر کمتری در کاشت نشا وجود دارد به همین دلیل هزینه­ های منابع انسانی کاهش می ­یابد.عمق کاشت نشا بسیار مهم است و کاشت نشا توسط نیروی انسانی باعث خطا در عمق کاشت می ­شود، در صورت استفاده از این دستگاه، عمق کاشت به اندازه استاندارد از پیش تعریف شده و برای همه نشاها کاملا یکنواخت خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>