اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

مالئیک انیدرید در دمای 113 درجه فارنهایت ذوب می شود. این ماده به دو صورت جامد و مایع حمل می شود. نقطه اشتعال آن 218 درجه فارنهایت بوده و دمای احتراق خودکار آن 890 درجه فارنهایت گزارش شده است. از مالئیک انیدرید برای ساخت رنگ و پلاستیک و سایر مواد شیمیایی استفاده می شود.

برای تولید مالئیک انیدرید، مونومرهای بوتان را در حالت گازی اکسید می کنند. در طی فرآیندهای پیچیده وسخت، گروه متیل گاز بوتان به کربوکسیلات تبدیل شده و زنجیره ی اصلی کربنی را هیدروژن زدایی می کند. از آنجایی که این واکنش به صورت خود به خودی انجام می شود، مالئیک انیدرید در شرایط عادی بسیار پایدار است.

علاوه بر استفاده از مونومر بوتان برای تولید مالئیک انیدرید می توان در تولید آن از فرآیند اکسیداسیون بنزن یا سایر ترکیبات آروماتیک استفاده کرد. از دهه دوم قرن 21 تنها کارخانه های کوچ از طریق فرآیند بنزنی برایشان از نظر اقتصادی صرفه دارد، از این روش برای تولید این ماده استفاده می کنند.

در هر دو مدل سنتز مالئیک انیدرید، بنزن و بوتان به درون جریان هوای گرم وارد می شوند و از روی یک بستر کاتالیزوری که دمای زیادی دارد عبور خواهند کرد. پس از این مرحله، نسبت بوتان یا بنزن به هوا برای کاهش خطر و جلوگیری از اشتعال مخلوط، به شدت کنترل خواهد شد.

در ترکیب بنزن از پنتوکسید وانادیوم و تری اکسید مولیبدن و در واکنش بوتان، از فسفات وانادیم استفاده می شود. میزان گرمای تولید شده در این واکنش که اصطلاحا واکنش های اکسیداسیون جزیی کربن نامیده می شوند، نیمی از میزان گرمای تولیدی در اثر اکسیداسیون کامل یا سوختن بوتان یا بنزن تولید می شود.صورت واکنش در سنتز مالئیک انیدرید با استفاده از بوتان به شرح زیر است:

C4H10 + 3.5 O2 → C2H2C2O3 + 4 H2O

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>