اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربید


انواع سیلیکون کارباید

برای استفاده در کاربردهای مهندسی بازرگانی محصولات سیلیکون کارباید به سه شکل تولید می شوند، که عبارتند از:

  • سیلیکون کارباید متخلخل (SSC)
  • کاربید سیلیسیم پیوندی با نیترید (NBSC)
  • سیلیکون کارباید واکنشی (RBSC)

سایر تغییرات این ترکیب شامل سیلیکون کاربید پیوندی رس و سیلیکون کاربید پیوند SiAlON است. همچنین بخار شیمیایی سیلیکون کاربید رسوب یافته به نام CVD Silicon Carbide وجود دارد که یک شکل کاملاً خالص این ترکیب می باشد.سیلیکون کارباید دارای خواص بسیار زیادی می باشد که آن را به یک ماده محبوب در صنعت تبدیل کرده است بعضی از خواص ویژه آن عبارتند از:

سختی بالا

سیلیکون کارباید دارای درجه سختی 9 موهس است و آن را به سخت ترین ماده موجود در کنار کاربید بور (9.5) و الماس (10) تبدیل می کند. همین خاصیت ظاهری است که SiC را به گزینه ای عالی برای آب بندی مکانیکی، یاتاقان ها و ابزارهای برش تبدیل می کند.

مقاومت در برابر دمای بالا

مقاومت سیلیکون کاربید در برابر درجه حرارت بالا و شوک حرارتی خاصیتی است که اجازه می دهد SiC در ساخت آجرهای آتش نشانی و سایر مواد نسوز استفاده شود. تجزیه سیلیکون کاربید از 2000 درجه سانتی گراد شروع می شود.

رسانایی

اگر SiC خالص شود، از خود رفتار عایق الکتریکی را نشان می دهد. با این حال، با کنترل ناخالصی ها، کاربیدهای سیلیسیم می توانند خصوصیات الکتریکی نیمه هادی را نشان دهند. به عنوان مثال، با مقادیر مختلف آلومینیوم با دوپینگ، یک نیمه هادی نوع p تولید می شود. به طور معمول گرید صنعتی این ماده دارای خلوص حدود 98 تا 99.5٪ است. ناخالصی های معمول موجود شامل آلومینیوم، آهن، اکسیژن و کربن آزاد می باشد.

پایداری شیمیایی

سیلیکون کارباید یک ماده پایدار و از نظر شیمیایی خنثی با مقاومت بالا در برابر خوردگی است حتی در معرض یا جوش آمدن در اسیدها (اسید کلریدریک، سولفوریک یا هیدروفلوریک اسید) یا بازها هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد. تحقیقات نشان داده که در کلر واکنش نشان می دهد، اما فقط در دمای 900 درجه سانتی گراد و یا بالاتر امکان پذیر است. سیلیکون کارباید در درجه حرارت حدود 850 درجه سانتی گراد باشد در هوا واکنش اکسیداسیون را شروع می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>