اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارافین

پارافین مایع به دو شکل وجود دارد که نباید آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت. هر کدام از آنها در زمینه ها و صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. یک شکل از پارافین مایع نوعی نفت سفید بسیار تصفیه شده است که به عنوان سوخت استفاده می شود. دیگری روغن معدنی بسیار تصفیه شده ای است که کاربردهای مختلفی دارد مثلا در تولید موارد آرایشی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از پارافین مایع به عنوان سوخت

یکی از کاربردهای اصلی این ماده استفاده از آن به عنوان سوخت می باشد. این ترکیب نوعی نفت سفید، تقطیر شده و تصفیه شده است که می تواند در چراغ ها و سایر دستگاه ها بسوزد. این سوخت هنگام سوختن هیچ دوده و بویی تولید نمی کند و همین امر آن را به یک سوخت جذاب تر نسبت به نفت سفید تصفیه شده تبدیل می کند.

مصارف صنعتی و نساجی پارافین مایع

این ترکیب عمدتا به عنوان روان کننده در محیط های مختلف صنعتی استفاده می شود. این ترکیب می تواند برای روغن کاری تیغه هایی که کاغذ را برش می دهند استفاده شود. این مایع همچنین یک جز بسیار مهم از فیلترهای هوا، به ویژه فیلترهای هوایی است که در زیر آب کار می کنند. این روغن می تواند به عنوان یک مایع هیدرولیک در ماشین آلات نیز استفاده شود.

استفاده از پارافین مایع در صنایع نساجی بیشتر برای روغن کاری دستگاه ها می باشد. این ترکیب یکی از اجزای اصلی روغنی است که برای چرخاندن، بافتن و ایجاد مش از آن استفاده می شود. روغن مورد استفاده برای روغن کاری چرخ خیاطی معمولاً نیز حاوی پارافین مایع است. این ترکیب می تواند پس از کار با مواد ساینده مانند سیمان، دست های شما را تمیز کند.

کاربردهای دارویی و آرایشی پارافین مایع

این ترکیب کاربرد گسترده ای در زمینه های مختلف پزشکی دارد. از آنجا که پارافین مایع بدون جذب شدن از مجاری روده ای عبور می کند می توان از آن به عنوان ملین استفاده کرد تا یبوست را درمان کند. از این ترکیب در تولید پنی سیلین و برخی از روان کننده های چشم استفاده می شود. از پارافین مایع حتی می توانید برای تسکین بثورات پوستی ناشی از حساسیت به پوشک در نوزادان و تحریکات اگزمایی پوست استفاده کنید.

در صنعت لوازم آرایشی از پارافین مایع به طور گسترده ای استفاده می شود. از این مایع در تولید محصولات زیبایی مختلف از جمله کرم های پاک کننده، کرم های سرد، کرم های مرطوب کننده، روغن های برنز کننده و محصولات آرایشی دیگر استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان لوسیون نرم کننده برای درمان خشکی پوست استفاده کرد.

سایر کاربردهای پارافین مایع

این ترکیب در بسیاری از زمینه های دیگر مفید است. به عنوان مثال، این ماده یک عنصر اساسی در بسیاری از حشره کش های کشاورزی است. این ترکیب جز مواد اولیه، تولید و مهار گازهای واکنشی مانند دی اکسید گوگرد و کلر است. اغلب از آن در طیف سنجی مادون قرمز استفاده می شود. می توان آن را روی قالب های پخت قرار داد تا از بین بردن باقی مانده غذای های پخته شده راحت شود. همچنین برای درخشان نشان دادن بسیاری از میوه ها مانند سیب استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>