اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارافین

پارافین ها تعدادی از ترکیبات مختلف هیدروکربن با اتم های کربن بین حدود 15 تا 40 هستند.آنها طیف وسیعی از خصوصیات فیزیکی و شیمیایی را به نمایش می گذارند:

  • بعضی از آنها در دمای اتاق جامد هستند - به عنوان مثال موم شمع
  • برخی از روغن های بسیار سبک - پارافین مایع - در لوازم آرایشی استفاده می شود.
  • نفت سفید و سوخت جت نیز نوعی پارافین هستند.

روغن دیزل حاوی مقدار زیادی پارافین است. برخی از گازوئیل ها حاوی اجزای مومی محلول هستند که در هوای سرد شروع به جامد شدن می کنند. به عنوان سوخت، پارافین ها دارای عدد اکتان بسیار پایینی هستند، زیرا آنها بیشتر به صورت مولکول های "زنجیره بلند" می باشند که در طی فرآیند احتراق تجزیه می شوند و گاهی اوقات ترکیبات خود اشتعالی ایجاد می کنند که نتیجه آن انفجار است. اما، هنگام تزریق به هوای گرم به راحتی "خودسوز" می شوند و سوخت های احتراق فشاری (دیزل) خوبی را ایجاد می کنند.

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی پارافین جامد

موم پارافین، بی رنگ یا سفید، تا حدودی شفاف و به صورت جامد می باشد، دمای ذوب پارافین جامد از حدود 48 درجه تا 66 درجه سانتی گراد (120 درجه تا 150 درجه فارنهایت) متغیر می باشد. پارافین جامد بی رنگ در تولید شمع ها، کاغذهای مومی، جلا، مواد آرایشی و عایق های الکتریکی استفاده می شود.

این ماده در استخراج عطر از گلها کاربرد دارد و پایه ای برای پمادهای پزشکی است و پوشش ضد آب برای چوب را تأمین می کند.در کبریت های چوب و کاغذ، با تأمین سوخت هیدروکربن به راحتی بخار شده، به اشتعال چوب کبریت کمک می کند.موم پارافین برای اولین بار در سال 1867، کمتر از 10 سال پس از حفر اولین چاه نفت، به صورت تجاری تولید شد. موم پارافین در اثر سرد شدن به راحتی از نفت به صورت رسوبی به دست می آید.

موم پارافین مصنوعی پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یکی از محصولات به دست آمده در کشور آلمان، به صورت تجاری معرفی شد. این محصول مصنوعی از ویژگی منحصر به فرد و خلوص بالایی برخوردار بود و همین امر آن را به جایگزینی مناسب برای برخی موم های گیاهی و به عنوان اصلاح کننده ای برای موم های نفتی و برخی پلاستیک ها مانند پلی اتیلن تبدیل کرده است.

واکس های پارافین مصنوعی ممکن است اکسید شوند و واکس های سخت و زرد کم رنگ با وزن مولکولی بالا تولید کنند که می تواند با محلول های آبی قلیاهای آلی یا معدنی مانند بوراکس، هیدروکسید سدیم، تری اتانول امین و مورفولین صابون شود. این پراکندگی های موم به عنوان موم سنگین کف، به عنوان ضد آب برای منسوجات و کاغذ، به عنوان مواد برنزه کننده چرم، به عنوان روان کننده های رسم فلز، به عنوان مواد پیشگیری کننده در برابر زنگ زدگی و به عنوان سنگ تراشی و بتن سازی عمل می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>