اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


گرافیت


رسانایی الکتریکی

این واقعیت که گرافیت رسانای الکتریکی است از ساختار اتمی آن ناشی می شود. هر اتم کربن در یک کریستال گرافیت دارای چهار الکترون ظرفیت است که به آنها الکترون های لایه بیرونی نیز گفته می شود و می توانند با اتمهای همسایه پیوند ایجاد کنند. با این حال، فقط سه الکترون از چهار الکترون ظرفیتی وارد پیوند می شوند، در حالی که الکترون چهارم آزادانه متحرک باقی می ماند و در نتیجه امکان هدایت الکتریسیته را فراهم می کند.

هدایت حرارتی

گرافیت دارای خواص هدایت حرارتی عالی همراه با مقاومت در برابر درجه حرارت بالا است. گرافیت نقطه ذوب ندارد زیرا از حالت جامد مستقیماً به حالت گازی تغییر می کند که به این فرآیند تصعید می گویند. در جو، گازی خنثی است، گرافیت در دماهای بالاتر از 2500 درجه سانتی گراد شروع به تغییر شکل می کند. در دمای بالاتر از 3750 درجه سانتی گراد، گرافیت حتی بدون حضور اکسیژن تصعید می شود.

مقاومت شیمیایی

گرافیت یکی از مقاوم ترین مواد شیمیایی است. تقریباً در برابر تمام محیط های شیمی آلی مقاوم است و در صنایع پتروشیمی، تصفیه ذغال سنگ، صنایع پلاستیک، تولید رنگ، پوشش، مبرد و ضد یخ، بلکه در صنایع آرایشی و بهداشتی و غذایی استفاده می شود. گرافیت همچنین در برابر بیشتر محیط های معدنی مانند اسیدهای غیر اکسید کننده، مواد قلیایی، محلول های آبی نمکی و اکثر گازهای فنی مقاوم می باشد.

گرافیت از یک حلقه شش اتمی کربن تشکیل شده است که به صورت شش ضلعی در لایه های مختلف کاملاً با هم پیوند خورده اند. پیوندهای درون لایه ها محکم هستند اما پیوندهای بین لایه ها تعداد کمتری دارند و بنابراین ضعیف ترند. بنابراین، لایه ها می توانند به راحتی جابجا شده و حتی از هم جدا شوند.

گرافیت شکل پایدار کربن است، الماس های سطح زمین یا نزدیک آن به تدریج به گرافیت تبدیل می شوند. خوشبختانه این روند بسیار کند است.در هر لایه گرافیت هر اتم کربن به سه لایه دیگر متصل است این امر منجر به ایجاد شبکه ای دو بعدی می شود. این ساختار دلیل نرم بودن گرافیت است و حتی می توان از آن به عنوان روان کننده نیز استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>