اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گرافیت

کاربردهای گرافیت چند برابر موارد ذکر شده است. گرافیت برای کاربردهای الکترونیکی و الکتریکی، متالورژی، تولید شیشه و شیشه کوارتز، کاربردهای مکانیکی و هسته ای مورد نیاز است.

متالورژی

یکی از مشهورترین کاربردهای گرافیت در متالورژی احتمالاً استفاده از الکترودهای گرافیت در تولید فولاد الکتریکی و کاتدها برای الکترولیز آلومینیوم است. از گرافیت مصنوعی به عنوان قالب در ریخته گری مداوم فلزات غیر آهنی و گرانبها استفاده گسترده ای می شود.

تولید شیشه و کوارتز

از گرافیت در تولید شیشه شناور، شیشه توخالی، شیشه کوارتز و همچنین شیشه های فنی و آزمایشگاهی به صورت ابزار، قالب، گیرنده، لوله های برقی، برف پاک کن، صفحات رسوبی و منحنی انحراف استفاده می شود. گرافیت با چگالی بالا و حجم منافذ کم و مقاومت در برابر دمای بالا برای این منظور بسیار مناسب است.

ساخت کوره های صنعتی

نمدها و فویل های گرافیت و سایر آلوتروپ های کربن مقاوم در برابر درجه حرارت بالا، به ویژه برای عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل عملکرد مکانیکی خوب گرافیت، امکانات متنوعی برای طراحی کوره و سیستم های گرمایشی وجود دارد. در زمینه فناوری پخت و پز، متراکم سازی و سخت شدن مواد توسط گرمایش، پودر گرافیت به دلیل هدایت الکتریکی، مقاومت شیمیایی و مقاومت حرارتی خوبی که دارد.

صنایع هسته ای

از گرافیت به دلیل توانایی در کاهش سرعت نوترون ها، در صنعت راکتور هسته ای بسیار استفاده می شود. به عنوان مثال، به عنوان ناظر، روکش عناصر سوخت، بازتابنده در راکتورهای آب سنگین و سپر نوترونی در راکتورهای تولیدکننده استفاده می شود.

منابع گرافیتی در جهان بیش از 800 میلیون تن ذخیره قابل بازیابی دارند. ذخایر گرافیت جهان 270 میلیون تن تعیین شده است که ترکیه داری 33% از این ذخایر می باشد پس از آن برزیل، چین، موزامبیک و تانزانیا در رده های بعدی می باشند.

تولید گرافیت در سال 2015 به 2.17 میلیون تن رسیده بود که چین بیشترین تولید کننده آن بوده است. قیمت پودر گرافیت صنعتی و پودر گرافیت آزمایشگاهی معمولا بالاتر از سایر انواع است و در حال حاضر خرید اینترنتی پودر گرافیت نیز امکان پذیر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>