اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آمونیوم

این ماده در صنایع کشاورزی و در آزمایشگاه ها به عنوان شناساگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. آمونیاک خشک همچنین به عنوان پاک کننده و از بین برنده رسوب کلسیم در لوله های مبدل های حرارتی و بویلرها استفاده می شود. اگر لایه رسوب خیلی ضخیم باشد مخلوط آمونیوم بی کربنات و هیدروکلریک اسید رقیق برای رسوب زدایی استفاده می شود.

آمونیاک خشک در رنگ های مصنوعی خوراکی مورد استفاده در نوشیدنی انرژی زا، ادویه، غلات صبحانه، بستنی و بستنی یخی، ژله، چیپس، پفیلا، سس، محصولات کنسروشده و غیره) استفاده می شود. در صنایع آرایشی- بهداشتی از این ترکیب برای متعادل کردن pH محیط واکنش و به عنوان عامل بافرکننده مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب محرک پوست، چشم و سیستم تنفسی است. اثرات کوتاه مدت سلامتی ممکن است بلافاصله یا اندکی پس از قرار گرفتن در معرض بی کربنات آمونیوم رخ دهد. تنفس این ماده شیمیایی می تواند باعث تحریک بینی، گلو و ریه ها شود که باعث سرفه، خس خس سینه و یا تنگی نفس می شود.

تماس مکرر ممکن است باعث ایجاد برونشیت همراه با سرفه و یا تنگی نفس شود. اثرات سلامتی می تواند مدتی پس از قرار گرفتن در معرض بی کربنات آمونیوم رخ دهد و ممکن است ماه ها یا سال ها ادامه داشته باشد.

در صورت امکان کار با این ماده باید به صورت محصور شده و در محلی با تهویه مناسب انجام شود. حتما هنگام کار با این ماده لباس محافظ بپوشید و بلافاصله پس از اتمام کار آن را بشویید.این ترکیب را باید در ظرف در بسته و مهر و موم شده با درب ضد هوا نگهداری کنید. اگر به طور مناسب در یک محل خشک و خنک نگهداری شود، می تواند چندین سال دوام بیاورد.

اگر آن را در یک محل گرم یا مرطوب که هوا می تواند به پودر برسد، ذخیره کنید این ماده شروع به کلوخه شدن می کند که در صورت استفاده در مواد پخته شده بر عطر و طعم آن اثر سو می گذارد. به علاوه در معرض هوا آمونیاک ممکن است شروع به تبخیر کند و کیفیت ترکیب کاهش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>