اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربردهای سدیم بنزوات در صنایع:

شیمی22

یه عنوان نگه دارنده:
بنزوات سدیم به عنوان یک نگهدارنده قوی در غذا ها استفاده می شود. همچون نگهدارنده دسرها(نگهدارنده سبزیجات)، نوشیدنی های کربن دار و اسید کربنیک، مرباها و عصاره های میوه ها (اسید سیتریک) استفاده می شود همچنین به عنوان نگهدارنده در مواد دارویی و آرایشی کاربرد دارد.

تحت این شرایط، بنزوات مستقیما به اسید بنزوئیک تبدیل می شود. اسید بنزوئیک به علت طبیعت کم محلول بودن، به طور مستقیم استفاده نمی شود.

غلظت بنزوات سدیم به عنوان نگهدارنده در آمریکا تا 0.1% گزارش شده است. بنزوات سدیم به عنوان ادتیو غذایی در غذای حیوانات هم به همین میزان گزارش شده است. سدیم بنزوات در انگلیس، در عمده نوشیدنی های غیر الکلی با کربنات پتاسیم جایگزین شده است.

دارویی: سدیم بنزوات به عنوان عامل برای چرخه تنطیم اوره به کار می رود. چراکه توانایی خوبی برای متصل کردن آمینواسید ها دارد.این عمل به استخراج آمینواسیدها و کاهش آنها در محلول آمونیاک کمک می کند. تحقیقات جدید نشان داده است که این ماده ممکن است در دوز مصرف 1 گرم در هر روز برای بیماران اسکیزوفرنی مناسب باشد.

بنزوات سدیم به همراه فنیل بوتیرات در معالجه بیماری Hyperammonemia که یک بیماری مربوط به سلسله اعصاب مغز است استفاده می شود.

کاربرد های دیگر:
سدیم بنزوات در کارهای آتش بازی همچون سوخت در whistle mix به عنوان یک پودر عامل در تولید صدا وقتی داخل لوله متراکم و سپس مشتعل می شود، کار برد دارد.

سلامتی و امنیت:
در آمریکا، بنزوات سدیم به صورت معمول به عنوان یک ماده بی خطر از طرف اداره غذا و دارو به عنوان یک ماده بی خطر معرفی می شود. برنامه بین المللی امنیت شیمیایی هیچ اثر منفی در انسان در دوز های 825-647 kg/mg به ازای وزن بدن در هر روز پیدا نکرد. گربه ها در مقایسه با موش ها تحمل بسیار کم تری به بنزوئیک اسید دارند.

بدن انسان سریعا بنزوات سدیم را با ترکیب آن با گلیسیرین و تشکیل hippuric acid که بعدا دفع می شود، پاکسازی می کند.

وجود بنزن در نوشیدنی غیرگازدار در ترکیب با اسید اسکوربیک ( ویتامین C)، سدیم بنزوات و پتاسیم بنزوات ممکن است بنزن را تشکیل دهند. درسال 2006، اداره غذا و دارو 100 مدل نوشیدنی موجود در آمریکا را آزمایش کرد که شامل هر دو اسید اسکوربیک و بنزوات بودند.

4 تا از آن ها حد 5ppb که حداکثر سطح آلودگی تعیین شده به وسیله آژانس محافطت محیط زیست برای آشامیدنی بوده است.بسیاری از این نوشیدنی ها که در این آزمایش بالای حد بودند دوباره فرمولاسیون شدند و در نتیجه سطه آن ها زیر حد قابل قبول آمد. گرما، نور، طول عمر می تواند نرخ تولید بنزن را افزایش دهد.

بیش فعالی:
تحقیقات منتشر شده در سال 2007 در آژانس استاندارد غذایی بریتانیا نشان می دهد، هنگامی که رنگ های مصنوعیی خاصی با سدیم بنزوات جفت شوند، ممکن است باعث رفتار های بیش فعالی شوند.

نتایج در مورد سدیم بنزوات ناپایدار بودند. بنابراین تحقیقات بیش تر توصیه شد، آژانس استاندارد غذایی نتیجه گیری کرد که افزایش مشاهده شده، بیشتر به رنگ های مصنوعی تا بنزوات مربوط بودند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>