اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عوارض اولیه مونو سدیم گلوتامات:
مونو سدیم گلوتامات MSG نام دیگرش مونو سدیم ال گلوتامات یا سدیم گلوتامات است. این ماده نبایستی با سدیم گلوکونات اشتباه شود.

شیمی7

ماده کریستالی با فرمول شیمیاییC5HNNaO4 یا H2O.C5H8NaNo4 یک نمک سدیم از آمینواسید گلوتامیک اسید است. این ماده برای تشدید طعم طبیعی مود غذایی خاصی استفاده می شود.

مونو سدیم گلوتامات جزء مواد اولیه بسیاری از غذاهای چین و ژاپن می باشد.این ماده در سوپ ها، آش ها و سبزیجات منجمد و کنسرو شده، ترکیبات ادویه ای و طعم دهنده، گوشت های قرمز، گوشت ماکیان و سس ها استفاده می شود.

همچنین این ماده طعم تنباکو را افزایش می دهد و در پزشکی برای درمان آنسفالوپاتی کبدی هم استفاده می شود. این ماده به صورت طبیعی و به مقدار زیاد در گوجه فرنگی و پنیر پارمزان وجود دارد.

در طول سالیان گزارش هایی توسط محققان مبنی بر ایجاد آلژری درصورت استفاده از غذاهای حاوی MSG اعلام شده است. همچنین در حالت شدیدتر سر درد‚ تعریق ‚ بی حسی تپش قلب ودرد در قفسه سینه مشاهده شده است.

اما محققان هیچ شواهد معتبری برای اثبات رابطه بین این عوارض و MSG پیدا نکرده اند. هر چند پژوهشگران قبول کرده اند در صد بسیار کمی از مردم ممکن است واکنش های کوتاه مدتی به MSG داشته باشند. این عوارض ملایم بوده و نیازی به درمان ندارد.

کمک های اولیه:
درصورت بلعیدن ماده ‚دهان را با آب شست و شو دهید. ودر صورت تماس با چشم، آن ها را با مقدار زیادی آب به مدت 15دقیقه بشویید.سعی کنید چشم هارا باز نگه دارید.درصورت آلودگی این ماده با پوست بدن انسان ‚لباس های آلوده را خارج کنید و پوست را با آب صابون شست و شو دهید.

نگهداری:
سدیم گلوتومات رادر فضای با تهویه مناسب وخشک وخنک نگهداری کنید. درب ظرف های حاوی ماده کاملا بسته باشد و به صورت مرتب ظرف ها بررسی شوند تا نشتی دیده نشود. این ماده با اکسیدایزهای قوی ناسازگار است.بنابراین باید در مکانی دور از آن ها نگهداری شود.

تاریخچه:
سدیم گلوتومات در ابتدا به عنوان افزایش دهنده طعم در 1908 گزارش شد.این ماده به وسیله یک شیمیدان ژاپنی در مایع یک سوپ ‚ از جلبک به دست آمد. MSG یک طعم خاص را ایجاد می کند که به ال umami مشهور است.

طعمی است که از تلخی (شوری) ترشی و شیرینی متمایز است و طعمی شبیه گوشت است.طعم های پیچیده ای شبیه گوشت قرمز و سفید که مزه غذاهای دریایی و سبزی ها را بهبود می بخشد. بعد از کشف دانشمند ژاپنی تولید MSG ازجلبک آغاز شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>