اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خواص بوریک اسید:
اسیدبوریک در آب جوشان حل می شود. وقتی دمای بالاتر از 170 درجه سانتی گراد نبیند آب خود را از دست می دهد و به متابوریک اسید تبدیل می شود.

شیمی10

متابوریک اسید یا بوریک اسید یک ماده جامد کریستال سفید است که اندکی در آب حل می شود و در دمای 236Co ذوب می شود. در دمای بالای 300Co آب خود را از دست می دهد وبه اسید tetraboric تبدیل می‌شود.

واکنش ها:
به همراه polyols که شامل cis-vicinal diols هستند، اسیدیته محلول اسید بوریک افزایش می یابد.

با غلظت های مختلف pk، mannitol در B(OH)3 افزایش می یابد. (از 9 تا 4) این تشدید اسیدیته بوریک اسید در حضور mannitol، گاهی به عنوان اسید mannitoboric نامیده می شود.

بوریک اسید با الکل هم واکنش می دهد و borate esters یا B(OH)3 شکل می گیرد، که R همان الکیل است. یک فاعل دهیدرات کننده مثل اسیدسولفوریک غلیظ شده هم معمولا اضافه می شوذ.

B(OH)3 +3ROH → B(OR)3 +3H2O

بوریک اسید:
بوریک اسید که هیدروژن بورات، بوراییک اسید و اورتوبوریک اسید نامیده می شود، یک نوع ضعیف و تک پایه Lewis acid از بورن می باشد. بوریک اسید اغلب به عنوان حشره کش، ضدعفونی کننده، پیشگیرنده شعله، جذب کننده نوترون ویا ماده متشکل در برخی ترکیبات شیمیایی می باشد.

اسیدبوریک فرمول H3BO3 ویا گاهیB(OH)3 دارد وبه صورت کریستال های بی رنگ ویا پودر سفید رنگ که در آب حل می شود، وجود دارد. هنگامی که به صورت ماده معدنی ظاهر می شود، به آن sassolite می گویند.

پیدایش:
بوریک اسید یا sasolite به صورت آزاد در مناظق آتشفشانی یافت می شود. مثلا در مناطقی از ایتالیا و در ایالت نوادا در آمریکا، همچنین در مواد معدنی که به صورت طبیعی وجود دارند، یافت می شود.

همچون بوراکس، بوراسیت، Ulexite و یا colemanite، بوریک اسید و نمک های آن در آب دریا هم یافت می شوند. همچنین در گیاهان، از جمله بیشتر در میوه ها یافت می شود. این ماده در ابتدا به وسیله Wiliam Homberg از بوراکس به دست آمد. اما Borates که شامل لسید بوریک می شود از زمان روم باستان برای تمیز کردن و نگهداری غذا استفاده می شده است.

آماده سازی:
اسید بوریک ممکن است از واکنش بوراکس با یک اسید معدنی مثل هیدروکلریک اسید به دست آید.

Na2B4O7.10 H2O + 2HCl → 4B(OH)3 + 2NaCl + 5 H2O

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>