اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربردها:

شیمی11

صنعتی:
کاربرد اصلی صنعتی اسیدبوریک در تولید فایبرگلاس monofilament که معمولا به عنوان فایبرگلاس نساجی نامیده می شود، است.این ماده برای تقویت پلاستیک استفاده می شود. در وسایلی از قایق گرفته تا لوله کشی صنعتی تا بورد های مدار های کامپیوتری به کار برده می شود.

در صنعت جواهرسازی، اسیدبوریک در ترکیب با denature alcohol استفاده می شود تا اکسیداسیون سطح را کاهش بدهد.

بوریک اسید در تولید شیشه، در صفحه نمایش LCD استفاده می شود.

در آب فلز دادن، در فرمول های اختصاصی استفاده می شود.

بوریک اسید، مخلوط با بوراکس با نسبت وزنی 4 به 5 در آب بسیار حل می شود، ولی به صورت جداگانه قابل حل نیستند. این محلول برای ایجنت های پیشگیرانه آتش برای چوب استفاده می شود.

بوریک اسید یکی از موارد شناخنه شده است که می تواند با اثرات مخرب واکنشی ahydrofluricacid بعد از تماس تصادفی این ماده با پوست مقابله کند.

بوریک اسید، قابلیت سمیت بالای هیدروفلوریک اسید را کاهش می دهد. مخصوصا با جدا کردن یون های کلسیم از سرم خون که می تواند باعث ایست قلبی شود.

بوریک اسید وقتی به بوراکس اضافه می شود و در جوشکاری آرگونی در آهنگری استفاه می شود.

اسیدبوریک در ترکیب با polyvinly alcohol و یا silicone oil برای ساخت خمیربازی استفاده می شود.

پزشکی:
بوریک اسید به عنوان ضدعفونی کننده برای زخم های سوختگی سطحی و یا بریدگی استفاده می شود. بوریک اسید به صورت محلول رقیق به عنوان شست و شو دهنده چشم استفاده می شود.

اسید بوریک رقیق شده برای شست و شو واژینال هم استفاده می شود که خاصیت قلیایی زیادی پیدا کرده است. به عنوان یک ترکیب ضدباکتریایی، اسیدبوریک برای درمان آکنه استفاده می شود.

حشره کش:
در ابتدا در آمریکا در 1948 به عنوان سوسک کش و موریانه کش ثبت شده است. این ماده عموما به عنوان یک ماده بی خطر در مصرف خانگی برای کنترل موش ها و سوسک ها به حساب می آید. مکان های آغشته به بوریک اسید فورا سوسک ها را نمی کشد، ولی در نهایت باعث جدا شدن قسمت های بدن آن ها می شود.

اسید بوریک در ترکیب با اتیلن گلیکول، برای محاظت چوب در برابر قارچ و کپک و حمله حشرات استفاده می شود.

اسید بوریک که به نمک اضافه شود برای حفظ و نگهداری چرم گاو و گوساله و پوست گوسفند استفاده می شود. زیرا از گسترش باکتریایی جلوگیری می کند.

روغن کاری:
محلول های سوسپانسیونی در بوریک اسید که در بنزین و یا روغن گیاهان حل شوند به عنوان گریس فوق العاده بر روی سرامیک و سطوح استفاده می شود.

قدرت اتمی:
اسیدبوریک در برخی نیروگاه های هسته ای به عنوان neutron poison استفاده می شود. بورن موجود در اسید بوریک احتمال هم جوشی گرمایشی را به وسیله جذب برخی نوترون های گرمایشی کاهش می دهد.

ترقه سازی:
بورون در ترقه سازی برای جلوگیری از واکنش تشکیل آمیدها که بین آلومینیوم و نیترات ها هست، وارد می شود. مقدار کمی بوریک اسید به ترکیب اضافهئ می شود تا آمید های قلیایی را خنثی کند که می تواند با آلومینیم واکنش دهند.

کشاورزی:
بوریک اسید برای جلوگیری از کمبود بورون در گیاهان استفاده می شود و همچنین برای نگهداری در دانه هایی ماند گندم و برنج استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>