اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفاوت بین فسفر و فسفریک اسید:
فسفر یک ماده معدنی است که در طبیعت یافت می شود درحالی که فسفریک اسد ساخته دست انسان است.این ماده در کاربرد های مختلفی از جمله خوراکی ها استفاده می شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

شیمی12

موارد استفاده فسفریک اسید:
حدود 90 درصد اسید فسفریک به عنوان کود شیمیایی استفاده می شود. این ماده به صورت عمده به سه نمک فسفات به عنوان کود شیمیایی تبدیل می شود که شامل سدیم تری پلی فسفات TSP، دی آمونیوم هیدروژن فسفات DAP و مونو آمونیوم دی هیدروژن فسفات MAP هستند.

فسفات ها در روش ها و کاربرد های متفاوت دیگر هم استفاده می شوند که از جمله آنها می توان به مکمل های غذایی برای گاو و خوراک تغذیه خوک و ماکیان اشاره کرد.

گرچه کاربرد های فسفات ها در شوینده ها در بسیاری از کشور ها منسوخ شده است، اما هنوز به عنوان اسید در بسیاری از کشور ها استفاده می شود.

این ماده با درجه مواد غذایی برای اسیدی کردن غذاها و نوشیدنی هایی از جمله انواع کولا و مرباها، استفاده می شود. نوشابه های نوشابه حاوی اسید فسفریک، که شامل کوکاکولا است، گاهی اوقات فسفات سودا یا فسفات نامیده می شوند.

اسید فسفریک در نوشابه ها می توانند باعث فرسایش دندان شوند. همچنین می تواند در تشکیل سنگ کلیه به ویژه در افرادی که قبلاً سنگ کلیه داشته اند، نقش داشته باشد.

کاربردهای خاص اسید فسفریک شامل:

  • خاصیت ضد زنگ زدگی توسط پوشش تبدیل فسفات یا پاسیتیو کردن.
  • به عنوان یک مکمل استاندارد برای رزونانس مغناطیسی هسته ای فسفر -31٫.
  • در سلولهای سوخت اسید فسفریک.
  • در تولید کربن فعال.
  • به عنوان یک تنظیم کننده pH در مواد آرایشی و محصولات مراقبت از پوست.
  • به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده در صنایع لبنی، غذایی.

ایمنی:
رابطه ای بین مصرف طولانی مدت کولا و پوکی استخوان به طور منظم در زنان مسن (اما نه در مردان) نشان داده شده است. تصور می شد این امر به دلیل وجود این ماده باشد و مشخص شد که خطر ابتلای خانم ها برای کولا های قندی و کافئین دار نسبت به رژیم های غذایی و انواع کافئین دار بیشتر است، در مقایسه با مصرف بیشتر کولا در ارتباط با تراکم استخوانی کمتر است.

در غلظت های متوسط، محلول های این اسید برای پوست تحریک کننده هستند. تماس با محلول های غلیظ می تواند باعث سوختگی شدید پوست و آسیب دائمی چشم شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>