اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خودرو

کاتالیست ها از سه بخش اصلی زیر تشکیل شده اند:

  • ماده کاتالیزگر: این قسمت از فلزاتی همچون پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا، کادمیوم یا ترکیبی از آن ها تشکیل شده است. البته استفاده از این فلزات ارزشمند باعث افزایش قیمت کاتالیزور اگزوز می شود که اهمیت حفظ و نگهداری آن را برای عمر طولانی تر نشان می دهد.
  • هسته کاتالیزور: این قسمت بستری از جنس سرامیک مونولیت است که اکثر اوقات ساختار لانه زنبوری دارد و در مرکز کاتالیست قرار می گیرد.
  • لایه اکسیدی: این لایه از اکسید آلومینیوم، سیلیکا، آلومینا یا دی اکسید تیتانیوم ساخته شده است. وظیفه این قسمت محافظت و نگهداری از ماده کاتالیزگر است.

انواع اصلی مبدل های کاتالیزوری با معرفی مختصر در زیر ذکر شده است:

مبدل های اکسیداسیون دو راهه

ابزارهای اکسیداسیون دو راهه دو وظیفه همزمان اکسیداسیون مونوکسیدکربن به دی اکسیدکربن و اکسیداسیون هیدروکربن ها به دی اکسیدکربن و آب را انجام می دهد. این مبدل به طور گسترده ای در موتورهای دیزلی برای کاهش انتشار هیدروکربن و مونوکسیدکربن استفاده می شود. با این حال به دلیل عدم توانایی در کنترل اکسیدهای ازت، دیگر در ایالات متحده و کانادا استفاده نمی شود.

اکسیداسیون- کاهش سه راهه

دستگاه های اکسیداسیون - کاهش سه راهه در سیستم های کنترل میزان انتشار گاز وسایل نقلیه در بیشتر مناطق جهان از جمله ایالات متحده و کانادا استفاده می شود. مقررات سخت در رابطه با آلاینده های خودرو استفاده از مبدل های سه طرفه در خودروهای بنزینی را تقریباً اجباری کرده است.

این مبدل ها به عنوان یکی از مهم ترین اختراعات تاریخ خودرو شناخته شده اند و سه کار همزمان را انجام می دهند، یعنی کاهش اکسیدهای نیتروژن به نیتروژن و اکسیژن، اکسیداسیون مونوکسیدکربن به دی اکسید کربن و اکسیداسیون هیدروکربن های نسوخته به دی اکسید کربن و آب.

کاتالیزور اکسیداسیون دیزل (DOC)

DOC معمولاً برای احتراق فشاری مانند موتورهای دیزلی استفاده می شود. این دستگاه از اکسیژن موجود در جریان گازهای خروجی برای تبدیل مونوکسیدکربن به دی اکسید کربن و هیدروکربن ها به آب و دی اکسید کربن استفاده می کند. مشخص شده است که این مبدل ها با کارایی 90٪ کار می کنند، زیرا آنها می توانند بوی گازوئیل را نیز از بین ببرند و ذرات قابل مشاهده منتشر شده را کاهش دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>