اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خودرو

کاتالیزور اگزوز برای عملکرد خود، نیاز به گرمای بسیار زیادی در حدود 800-900 درجه سانتی گراد دارد بنابراین روی بخشی از اگزوز قرار می گیرد که بیشترین گرما را تولید می کند. از طرف دیگر کاتالیزور به جذب گرما و در نتیجه کاهش دمای موتور خودرو کمک می کند.

به همین دلیل کاتالیست در قسمت انتهایی اگزوز سمت ماشین نصب می شود که کنار خروجی منیفولد دود قرار گرفته و با وجود دمای بسیار بالا در این قسمت به بهترین نحو عمل می کند.طول عمر مبدل های کاتالیزوری محدود است زیرا قطعه اسفنجی بکار رفته داخل مبدل کاتالیزور به مرور زمان خاصیت خود را از دست می دهد. در نتیجه فرآیند تبدیل گاز سمی به گاز غیر سمی دچار اختلال می شود و باید آن را تعویض کرد.

طول عمر مفید کاتالیست بسته به نوع سوخت مورد استفاده در خودرو به دلیل تولید حجم های مختلفی از آلاینده ها متفاوت است. به طور معمول طول عمر کاتالیزور در خودروهای بنزین سوز، حدود 80 هزار کیلومتر یا به عبارتی چهار سال است. خریدار کاتالیزور حتما باید به این مسئله توجه کند و در زمان مناسب نسبت به تعویض آن اقدام نماید.

از نشانه های خرابی کاتالیست خودرو می توان به کاهش شتاب موتور، روشن نشدن خودرو، افزایش مصرف سوخت، لرزش خودرو، بوی بد و افزایش میزان آن به مرور، کاهش دمای کاتالیست، سخت استارت خوردن ماشین و روشن شدن چراغ چک اشاره کرد.

عواملی که باعث خرابی کاتالیست می شوند شامل وارد شدن ضربه به کاتالیزور، سیستم جرقه زنی معیوب، گرفتگی منافذ اسفنجی کاتالیزور، واشر سرسیلندر معیوب و استفاده از مکمل های بنزین هستند که بار زیادی به کاتالیزور وارد می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>