اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مازوت

امروزه استفاده های زیادی از مازوت برای خانه ها و مشاغل موجود است. از جمله موارد استفاده از مازوت می توان به گرم شدن خانه ها و کامیون های سوخت رسان، برای روشن شدن کوره ها، تولید بخار برای مصارف صنعتی و تولید انرژی الکتریکی اشاره کرد.

این ماده همچنین می تواند برای تأمین انرژی انواع موتورها، لامپ ها، بخاری ها، اجاق ها و فانوس ها استفاده کرد و یک گزینه معمول برای کارخانه هایی است که تجهیزات گرمایشی مانند کوره ها و دیگ های بخار دارند.

از دیگر کاربردهای این سوخت استفاده در ژنراتورهای اضطراری است. مثلا موقع قطعی برق یک ژنراتور اضطراری می تواند مشکلات زیادی را که می تواند از طریق قطع برق ایجاد شود برطرف کند که شامل گرمایش محل یا تهویه مطبوع و همچنین عدم توانایی استفاده از سیستم های امنیتی، تجهیزات پزشکی یا الکتریکی است.

این ترکیب می تواند در محیط های تجاری، صنعتی و کشاورزی، ماشین آلات یا وسایل نقلیه برای استفاده در جاده ها بکار برود. نمونه هایی از این ماشین آلات شامل ماشین های برداشت و سایر تجهیزات کشاورزی و همچنین ماشین آلات استخراج معادن یا حتی کشتی های بنکر می باشد.

از این سوخت برای گرم کردن خانه ها در اتحاد جماهیر شوروی سابق و در کشورهای خاور دور که امکان ترکیب یا تجزیه آن به مواد شیمیایی پتروشیمی معمولی نیست، استفاده می شود. در غرب، کوره هایی که مازوت را می سوزانند به عنوان کوره های ضایعات سوز شناخته می شوند.

در حال حاضر این ترکیب به طور عمده توسط روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و ایران تولید می شود و به دلیل گرمای سوختن بالایی که دارد جهت تولید بخار در بویلرها استفاده می شود. یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای شهرهای ایران همچون آلودگی هوای تهران، اصفهان، قم، تبریز، اراک، قزوین، کرج به دلیل سوخت مازوت در نیروگاه ها جهت تولید برق در پاییز و زمستان است که شاخص آلودگی هوای تهران را به بالای 200 هم میرساند که سبب تعطیلی یک یا دو روزه شهرهای آلوده می‌شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>