اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مازوت

مهم ترین عامل هنگام درجه بندی این سوخت، محتوای گوگرد است که بیشتر می تواند تحت تأثیر مواد اولیه منبع باشد. برای اهداف حمل و نقل، این محصول به عنوان "نفت کثیف" در نظر گرفته می شود، و از آنجا که ویسکوزیته به شدت بر توانایی پمپاژ آن تأثیر می گذارد، حمل و نقل آن نیازهای منحصر به فردی دارد. مازوت شباهت زیادی به روغن شماره 6 (بونکر C) دارد و بخشی از محصولات باقیمانده پس از تبخیر بنزین و اجزای سبک تر از نفت خام است.

اگرچه درجه بندی زیر به طور کلی صادق است، اما سازمان های مختلف ممکن است مشخصات عددی متفاوتی برای شش درجه سوخت داشته باشند. نقطه جوش و طول زنجیره کربن سوخت با عدد مازوت افزایش می یابد. ویسکوزیته نیز با افزایش عدد افزایش می یابد. قیمت مازوت معمولاً با افزایش عدد سوخت کاهش می یابد.

مازوت شماره 1 همچنین به عنوان گازوئیل شماره 1، نفت سفید و سوخت جت شناخته می شود که یک سوخت تقطیری فرار است که برای دیگ های بخار و موتورهای دیزلی با عملکرد بالا / تمیز در نظر گرفته شده است. این سوخت برشی از نفت سفید است که بلافاصله پس از برش نفتا که برای بنزین استفاده می شود، جداسازی می شود.

مازوت شماره 2 یک سوخت تقطیری گرم کننده خانگی است. کامیون ها و بعضی از اتومبیل ها از گازوئیل مشابه شماره 2 با محدودیت عدد ستان استفاده می کنند که کیفیت جرقه زنی سوخت را توصیف می کند. هر دو نوع از برش نفت خام سبک به دست می آیند.

مازوت شماره 3 یک سوخت تقطیری برای مشعل هایی است که به سوخت با گرانروی کم نیاز دارند. ASTM این درجه را در مشخصات شماره 2 ادغام کرد و از اواسط قرن بیستم این اصطلاح به ندرت مورد استفاده قرار گرفته است.

مازوت شماره 4 که به آن Bunker A نیز گفته می شود، یک سوخت گرم کننده تجاری برای تأسیسات مشعل دار است که مجهز به پیش گرمایش نیستند و ممکن است از برش سنگین گازوئیل به دست آید.

مازوت شماره 5 یک سوخت گرمایش صنعتی از نوع باقیمانده است که برای اتمیزه شدن مناسب در مشعل ها به پیش گرمایش 77-104 درجه سانتی گراد (171-219 درجه فارنهایت) نیاز دارد. این سوخت بعضاً بنکر B شناخته می شود و ممکن است از برش سنگین گازوئیل به دست آید یا ممکن است ترکیبی از نفت باقیمانده با مازوت شماره 2 باشد که بتواند ویسکوزیته را تنظیم کند تا زمانی که بتواند بدون پیش گرم شدن پمپ شود.

مازوت شماره 6 یک باقیمانده با ویسکوزیته بالا است که نیاز به گرم شدن 104 تا 127 درجه سانتی گراد (219-261 درجه فارنهایت) دارد. پسماند یا باقی مانده به معنای مواد باقی مانده پس از جوشاندن برش های ارزشمند نفت خام است. باقیمانده ممکن است حاوی ناخالصی های نامطلوب مختلفی از جمله 2٪ آب و 0.5٪ خاک معدنی باشد. این سوخت ممکن است به عنوان مازوت باقیمانده (RFO)، با مشخصات نیروی دریایی Bunker C یا با مشخصات Pacific PS-400 شناخته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>