اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مازوت

اگر در معرض مواد شیمیایی خطرناک مانند نفت کوره هستید عوامل مختلفی عوارض و شدت آن را تعیین می کند. این عوامل شامل دوز (مقدار)، مدت زمان (چه مدت)، روشی که در معرض آن قرار می گیرید (تنفس، خوردن، آشامیدن، یا پوست) و ویژگی های فردی شما مانند سن، جنسیت، وضعیت تغذیه ای، خصوصیات خانوادگی، سبک زندگی و وضعیت سلامتی هستند.

خطرات مازوت ناشی ار ترکیباتی است که حین سوختن آزاد می کند. علاوه بر این بهتر است از تنفس بخارهای آن خودداری کنید و تماس پوستی را با آن حداقل برسانید. نفت کوره حاوی مواد مختلفی است که از نظر سمیت متفاوت هستند. قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت ممکن است باعث سردرد، حالت تهوع و سرگیجه شود، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند مشکلات جدی سلامتی ایجاد کند.

همانطور که گفتیم نفت کوره از ترکیبات شیمیایی مختلفی تشکیل شده است بعضی از این مواد شیمیایی هنگام سوختن وارد هوا می شوند. گاهی حین نشت آن خاک یا آبهای سطحی (به عنوان مثال، نهرها، رودخانه ها، دریاچه ها یا اقیانوس ها) را آلوده می کنند. آنها پس از نشت به آبهای سطحی یا نشت از مخازن به آرامی حرکت می کنند و از طریق خاک به آبهای زیرزمینی می رسند.

مواد شیمیایی وقتی که تبخیر می شوند ممکن است با واکنش های مختلف در هوا تجزیه شود. زیرا نور خورشید، فتواکسیداسیون یا سایر مواد شیمیایی در هوا روی آنها تأثیر می گذارد. این ترکیبات ممکن است در خاک یا آب توسط ارگانیسم ها (در درجه اول باکتریها و قارچها) تجزیه شود. با این حال گاهی اوقات آنها بدون تجزیه تا یکسال در محیط باقی می مانند.

با سوزاندن این سوخت ها ترکیباتی گوگردی از جمله SOx در هوا منتشر می شود که یک گازی سمی است و برای سلامتی مضر است. تولید مقدار زیاد این گاز باعث ایجاد بوی بد در محیط خواهد شد.سوختن مازوت همچنین باعث تشکیل سولفات ها و نیترات ها به شکل آئروسل می شود که با تشدید آلودگی هوا خطر حملات قلبی و مشکلات تنفسی از جمله آسم را افزایش می دهند. این آلودگی ها باعث ایجاد باران اسیدی شده و اکوسیستم های زمین را تحت تأثیر قرار می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>