اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلورین

سال هاست که از فلورین و خاک به دست آمده از این کانی در زمینه جوشکاری و مات سازی شیشه و همچنین تهیه آلیاژ های آهن استفاده می شود؛ چرا که این ترکیب نقطه ذوب فلز را پایین آورده و از گرانروی آن می کاهد. البته نکته جالب توجه آن است که به طور کلی نمک های معدنی حاوی فلوئور نیز از این خاصیت بهره برده و در همین زمنیه کاربرد دارند.مهم ترین کاربرد های خاک فلورین و عنصر فلوئور در صنعت عبارت اند از:

تهیه فولاد، فروآلیاژ ها و استفاده از آن برای تهیه کریولیت سنتزی جهت به کارگیری آن در صنایع آلومینیوم.
تهیه اسید فلوریدریک.ریخته گری و همچنین ساخت سرامیک.ساخت ظروف نچسب و همچنین تجهیزات مقاوم در برابر خوردگی با استفاده از فلوروپلیمری به نام پلی تترافلوئورو اتیلن که با نام تجاری تفلن شناخته شده است.

طراحی تجهیزات عایق الکتریکی با استفاده از PTFE یا همان پلی تترا فلوئورو اتیلن.کمک به انجام فرآیند غنی سازی اورانیوم به واسطه جداسازی اورانیوم 235 از اورانیوم 238.تهیه مبرد های هالوژنه با نام تجاری فریون که در سیستم های خنک کننده ای مانند یخچال و حتی خنک کننده های هوا به کار می روند. البته استفاده از این مبرد ها که با عنوان کلروفلوروکربن ها نیز شناخته شده اند، در بسیاری از موارد ممنوع شده است.

ساخت شیشه اوپالین، شیشه های فلینیتی، فایبرگلاس و عدسی.از ترکیب فلوراید در تهیه خمیردندان و محلول های دهان شویه به جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان ها استفاده می شود.ساخت سورفاکتانت های فلورین دار جهت برطرف کردن لکه و آلودگی از روی سطوح.ساخت علف کش ها قارچ کش ها و حشره کش های مناسب برای محصولات کشاورزی.تهیه داروهای کاهش دهنده کلسترول خون، ضد افسردگی، برخی از آنتی بیوتیک ها، داروهای بیهوشی و… مانند آتورواستاتین، فلوکستین و سیتالوپرام.

فلوئور برای انسان و به طور کلی پستانداران ضروری نمی باشد؛ اما حضور مقادیر کمی از آن در آب آشامیدنی و همچنین خمیر دندان و محلول های شوینده دهان برای تقویت مینای دندان مفید شناخته شده است. چرا که فلوراید موجود در خمیر دندان از اثر اسید تولید شده توسط تخمیر باکتریایی قند بر مینای دندان جلوگیری می کند.البته در میکروارگانیسم ها و گیاهان اندام هایی یافت شده است که ترکیبات آلی حاوی این عنصر را تولید کرده و از آن ها به عنوان عامل دفع کننده حشرات و سایر گیاه خواران استفاده می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>