اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منیزیم

به طور کلی اکسید منیزیم از طریق سوزاندن منیزیم با اکسیژن خالص به دست می آید؛ اما این روش بسیار هزینه بر بوده و از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد.روش ارزان تر برای تهیه این ترکیب، در معرض اکسیژن قرار دادن نمک های منیزیم موجود در رسوبات زیرزمینی، آب دریا و بستر های نمکی می باشد.

در این روش، کیفیت نمک های منیزیم تعیین کننده کیفیت فرآورده نهایی خواهد بود و بنابراین باید در انتخاب منابع نمکی منیزیم دقت شود.اما در ادامه قصد داریم تا شما را با روش صنعتی تهیه این ترکیب شیمیایی معدنی نیز آشنا کنیم:

به طور خلاصه می توان گفت با کلسیناسیون یا تکلیس ترکیباتی همچون کربنات منیزیم یا هیدروکسید منیزیم می توان به اکسید منیزیم دست یافت. که البته در مورد دوم، هیدروکسید منیزیم را می توان با تصفیه محلول های حاوی کلرید منیزیم مثل آب دریا با آب آهک یا شیر آهک به دست آورد.

+Mg2+ + Ca(OH)2 → Mg(OH)2 + Ca2

فرآیند تکلیس در دماهای مختلف باعث تولید اکسید منیزیم با واکنش پذیری های متفاوتی می شود. در دمای بالای 1500-2000 درجه سانتیگراد، سطح تماس واکنشگر ها کاهش یافته و این موضوع باعث ایجاد منیزیا سوخته-مرده می شود که ترکیبی غیر فعال بوده و از آن به عنوان یک ترکیب نسوز استفاده می شود. با کاهش بیشتر دما، منیزیا گداخته و منیزیای سوزانده شده نیز تشکیل خواهند شد.

اکسید منیزیم یک بافر اسیدی خوب و با ظرفیت بالا بوده که دارای قابلیت پایدار کنندگی و تثبیت کنندگی گونه های فلزی محلول نیز می باشد. به دلیل بهره مندی این ترکیب از این ویژگی های شیمیایی گفته شده، از اکسید منیزیم به طور گسترده ای در حوزه تصفیه آب و فاضلاب، تصفیه پساب های صنعتی، تصفیه آب های زیر زمینی و… استفاده می شود.

بسیاری از گونه های فلزی سنگین مثل سرب و کادمیم در آب هایی با میزان PH کمتر از 6 و همچنین آب های با PH بالاتر از 11 محلول می باشند. انحلال این فلزات سنگین در آب بر سیستم زیستی گونه های مختلف و کیفیت خاک تأثیر گذار بوده و حضور آن ها در آب در غلظت های مشخصی حتی برای بدن انسان نیز سمی و زیان آورد است.

به جهت خاصیت بافری اکسید منیزیم، از فرم گرانولی آن برای کاهش میزان انحلال پذیری فلزات سنگین استفاده می شود تا تأثیر مخرب این فلزات بر گونه های زیستی مختلف و کیفیت خاک کاهش یابد. بنابراین با اضافه کردن این ترکیب به خاک می توان آن را اصلاح نمود و از واکنش های احتمالی فلزات سنگین جلوگیری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>