اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلسیم

Ca(OH)2 یا همان آهک آبدار مانند تمام هیدروکسید های فلزی ساختاری پلیمری داشته و همچون منیزیم هیدروکسید از ساختار بروسیت پیروی می کند. این ترکیب در دنیای صنعت از واکنش میان آهک و آب تولید می شود.

این ترکیب را می توان در آزمایشگاه با ترکیب کردن محلول آبی کلسیم کلراید و سدیم هیدروکسید نیز تولید نمود. این ترکیب به صورت طبیعی و به شکل معدنی به ندرت در سنگی چون پرتلندیت یافت می شود؛ با این وجود می توان آن را به خوبی در برخی از سنگ های آتشفشانی مثل پلوتونیک و سنگ های دگرگونی یافت. تحقیقات نشان داده اند که کلسیم هیدروکسید با سوزاندن زباله های زغال سنگ نیز تشکیل می شود.

هیدروکسید کلسیم یک ترکیب معدنی است که به دلیل داشتن ضریب انحلال پذیری پایین از نظر شیمیایی تقریباً در آب نامحلول است. با این وجود با فراهم کردن شرایط لازم، کلسیم هیدروکسید در آب خالص حل شده و محلولی با PH برابر 12.4 ایجاد می کند. لازم به ذکر است که انحلال این ترکیب گرماده بوده و محلول های این ترکیب می توانند باعث سوختگی شیمیایی شوند.

محلول های آبی Ca(OH)2 را آب آهک می نامند که باز هایی با قدرت متوسط اند و در برابر اسید ها از خود واکنش نشان داده و تولید نمک می کنند. این محلول ها برخی از فلزات مانند آلومینیوم را مورد تهاجم قرار می دهند و این در حالی است که از برخی دیگر از فلزات مثل آهن و فولاد در برابر خوردگی محافظت می کنند.

یکی دیگر از کاربرد های آهک آب خورده یا همان Ca(OH)2 در صنایع غذایی، تهیه آرد از ذرت می باشد. بسیاری از فرآورده های غذایی تهیه شده با آرد ذرت حاوی مقادیری از کلسیم هیدروکسید هستند. با استفاده از این ترکیب معدنی و طی انجام فرآیند کربناتاسیون، تولید کنندگان صنایع غذایی قادرند تا شکر را از ناخالصی ها تصفیه کرده و ساکارز خالص را تهیه کنند.

هیدروکسید کلسیم به دلیل داشتن خاصیت انعقادی و خنثی کنندگی به خوبی باعث ایجاد رسوب آلاینده های آب شده و آب را از لجن و لخته های آلوده پاک می سازد. این ترکیب دارای خاصیت آنتی باکتریال نیز بوده و با نابود کردن میکروارگانیسم ها، بوی بد آب را از بین می برد.از Ca(OH)2 در صنعت کاغذسازی به منظور تبدیل چوب به خمیر چوب طی فرآیند کرافت استفاده می شود.

آهک هیدراته به دلیل داشتن خاصیت بازی، در صنعت کشاورزی به عنوان کود شیمیایی و برای بالا بردن سطح PH خاک های اسیدی مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن منبعی غنی از کلسیم برای گیاه می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>