اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقره

نقره دارای ویژگی های بسیاری است که آن را برای استفاده به عنوان آبکاری دستگاه های پزشکی مفید می کند. برخی از مزایای اصلی عبارتند از:

مقرون به صرفه بودن

نقره از بسیاری از فلزات مشابه مقرون به صرفه تر است. در واقع نقره کم هزینه ترین فلز گرانبها است و استفاده از آن به جای طلا یا پالادیوم می تواند هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در کاربردهای رسانای الکتریکی، همچنین می تواند به میزان قابل توجهی مصرف برق را کاهش دهد و همچنین باعث افزایش عمر باتری دستگاه های پزشکی پوشیدنی شود.

سازگاری زیستی

برای استفاده در وسایل پزشکی فلزات باید سازگار بیولوژیکی باشند - یعنی بتوانند با بدن انسان در تماس قرار بگیرند بدون اینکه واکنش نامطلوبی ایجاد کنند. بعضی از فلزات پس از تماس طولانی مدت با بافت انسان، یونهایی را در بدن آزاد می کنند یا باعث واکنش های آلرژیک می شوند. نقره یک فلز عالی با سازگار زیستی است و برای پوشش موادی مفید است که ممکن است واکنش نامطلوبی ایجاد کند.

کیفیت ضد میکروبی و ضد باکتری

نقره دارای خصوصیاتی است که باعث مقاومت در برابر میکروب ها و باکتری هایی می شود که ممکن است برای بدن انسان مضر باشند. نقره اجازه رشد به باکتری ها نمی دهد و حتی اجزای درون سلولهای باکتری را هدف قرار می دهد تا در برابر نقره مقاوم نشوند. چنین کیفیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی برای اطمینان از ایمن بودن وسایل پزشکی بسیار مهم است.

هدایت الکتریکی و حرارتی بالا

نقره به خاطر رسانایی الکتریکی بسیار عالی، ارزشمند است. این خاصیت آن را برای استفاده در دستگاه های پزشکی برقی و ابزارهای جراحی الکتریکی ایده آل می کند. حتی اگر نقره لکه دار شود، بازهم همان رسانایی الکتریکی خودش را حفظ می کند. نقره همچنین از نظر حرارتی رسانایی بالایی دارد که برای عملکرد ابزارهای الکتریکی حیاتی است.

بازتاب پذیری نوری بالا

بازتاب نور یکی دیگر از ویژگی های ارزشمند نقره است. این فلز با بالاترین درجه انعکاس نوری در محدوده قابل مشاهده است و آن را برای لیزرهای پزشکی مفید می کند.نقره همچنین کمترین وزن را نسبت به هر فلزی در گروه فلزات گرانبها دارد. این مسئله کمک می کند دستگاه های پزشکی پوشیدنی دست و پا گیر نشوند. این کیفیت در ساخت قطعات کوچک نیز مفید است.

مقاومت در برابر خوردگی

نقره مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد که به ماندگاری بیشتر محصولات کمک می کند. برای محافظت از مواد بستر در برابر خوردگی ممکن است از یک پوشش نقره ای استفاده شود. اگرچه نقره می تواند لکه دار شود، اما این فقط یک نگرانی زیبایی شناختی است.

قابلیت تولید ساده

ساخت نقره نسبتاً آسان است. شکل پذیر است، تقریباً بر روی هر ماده ای آبکاری می شود و به راحتی با فلزات دیگر آلیاژ می شود. این فلز دارای قابلیت لحیم کاری بسیار عالی و همچنین قابلیت اتصال با فشرده سازی و اتصال سیم ها را دارد.آبکاری نقره می تواند به روان شدن سطح کمک کند که برای دستگاههایی که قطعات متحرک دارند مفید است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>