اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاک

این نوع از خاک های رس معمولاً حاوی سه ماده معدنی غالب هستند و از 20-80٪ کائولینیت، 10-25٪ میکا و 6-65٪ کوارتز تشکیل شده اند. علاوه بر این، مواد معدنی جانبی دیگر و برخی مواد کربنی نیز در مواد تشکیل دهنده آن وجود دارد. تنوع گسترده هم در ترکیبات معدنی و هم در اندازه ذرات رس باعث ویژگیهای مختلفی در این رسوبات شده است.برخی از خواص رس توپی شامل موارد زیر است:

  • انعطاف پذیری بالا
  • قدرت بالای ضد آتش
  • خواص رئولوژیکی بسیار کنترل شده
  • محتوای آلی کنترل شده
  • باقی مانده کنترل شده
  • کارایی عالی

خاک بالکلی تحت پردازش محدودی قرار می گیرد که بیشترین آن کاهش سایز است و حدود 70٪ به این شکل فروخته می شود. این پردازش اجازه می دهد تا رس ها راحت تر مورد استفاده قرار گرفته و مخلوط شوند. برخی نیز خشک و آسیاب شده و به صورت فله یا کیسه ای فروخته می شوند.

برای بازار لوازم بهداشتی برخی از محصولات تصفیه می شوند تا ناخالصی ها را حذف کنند و به دو صورت دوغاب و خشک فروخته می شوند. زباله های حاصل مشکل مهمی ایجاد نمی کند و محصولات جانبی شن و ماسه به عنوان سنگدانه در بازار ساخت و ساز فروخته می شود.

رسهای توپی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، اما به طور خاص در ساخت سرامیک یک جز حیاتی هستند. کائولن (خاک رس چینی) هنگام افروختن رنگ بسیار سفیدی تولید می کند ولی اگر به تنهایی استفاده شود شکننده و ضعیف است و باید با خاک بالکلی مخلوط شود تا یک ماده اولیه قابل کاربرد و قابل انعطاف تولید کند.

رسهای توپی خام در نتیجه منشأ رسوبی، طیف وسیعی از رنگها را دارند. با این حال، بسیاری از آنها توسط صنایع سرامیک به خاطر رنگ سفیدی که توسط سطح آهن و سایر اکسیدهای رنگی / روان کننده در خاک تعیین می شود، ارزش گذاری می شوند.

بدنه سرامیکی برای لوازم بهداشتی معمولاً شامل 30٪ خاک رس توپی برای ایجاد قابلیت انعطاف پذیری و کارایی بهتر و 20٪ کائولن، 30٪ فلدسپات و 20٪ کوارتز / سیلیس است.کارد و چنگال سرامیکی از این رس سفالی استفاده می کند تا قابلیت انعطاف پذیری بالا و رنگ سفید همراه با کائولن، فلدسپات و کوارتز را فراهم کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>