اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روی

آبکاری روی فرآیند نسبتاً پیچیده ای است که نیاز به تخصص بالایی دارد. تجهیزات و ماشین آلات تخصصی نیز از جمله یکسو کننده، ایستگاه آبکاری، مخزن جانبی برای انحلال مناسب آند روی مورد نیاز است. فرآیند به صورت زیر انجام می شود:

آماده سازی و تمیز کردن سطح مورد نظر

تمیز کردن سطح بستر قبل از آبکاری کاملاً ضروری است. هر گونه مواد زائد یا آلودگی های موجود در سطح از چسبندگی مناسب پوشش روی جلوگیری می کند. یک محلول شوینده قلیایی به طور معمول برای تمیز کردن سطح فلزی که می خواهد روکش شود، استفاده می شود و متعاقب آن از یک اسید برای از بین بردن زنگ روی سطح استفاده می شود.

تهیه محلول آبکاری

آبکاری روی نیاز به غوطه وری بستر در محلول الکترولیت فرموله شده دارد که به آن حمام آبکاری گفته می شود. این حمام شامل محلول یونی فلز روی و مواد شیمیایی مختلفی است که فرآیند را تسهیل می کند. آنها همچنین به تولید خواص شیمیایی و فیزیکی مورد نظر محصول نهایی کمک می کنند.انواع خاص محلول های الکترولیت روی شامل موارد زیر است:

  • زینک اسیدی - یک روش کابردی گسترده است که به دلیل کارآیی بالا، رسوب سریع و قدرت پوشش عالی از آن استفاده می شود. با این حال، زینک اسیدی قدرت پرتاب و توزیع ضخامت ضعیفی را فراهم می کند.
  • زینک قلیایی - کارایی کمتری نسبت به زینک اسیدی دارد و سرعت رسوب کندتری دارد اما توزیع ضخامت و انعطاف پذیری بهتری را ارائه می دهد.
  • برقراری جریان الکتریکی - جریان الکتریکی برای رساندن یون های فلزی به روی سطح بستر استفاده می شود. در مورد آبکاری روی، بستر به عنوان کاتد عمل می کند. جریان DC که از آند برقرار می شود روی وارد محلول شده و روی فلز مورد نظر رسوب می کند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>