اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفاوت متانول با اتانول:
اتانول یا اتیل الکل و متانول یا متیل الکل بسیار تفاوت دارند. در حالی که هردو الکل هستند اتانول از نشاسته و شکر تخمیر نشده به دست می آید اما methanol از گاز طبیعی و ذغال سنگ به دست می آید.

شیمی3

ساحتار مولکولی آن ها فقط در چند مولکول متفاوت است ولیث خواص آن ها بسیار متفاوت است. مهم ترین تفاوت این است که اتانول قابل نوشیدن ولی متانول سمی است.

نکات ایمنی:
متانول ماده بسیار خطرناکی است که اگر بلعیده شود می تواند باعث نابینایی شود. این ماده در حالت مایع و یا به صورت بخار اشتعال زا می باشد. همچنین می تواند باعث التهاب سیستم تنفسی، پوست و چشم شود.

تماس با چشم ها: ممکن است باعث حساسیت به نور شود، تنفس، هضم یا جذب از طریق پوست می تواند باعث آسیب بینایی و حتی کوری شود. در صورت تماس با چشم ها، سریعا آن را با مقدار زیادی آب شست و شو دهید.

تماس با پوست:
در صورت تماس طولانی مدت می تواند باعث ورم و التهاب پوست شود. متانول می تواند از طریق پوست جذب شده و یا تأثیر بر سیستم بدن، باعث مشکلات بینایی شود. در صورت تماس با پوست در حالی که آن را با مقدار زیادی آب شست و شو می دهید. لباس های آلوده را جدا کنید.

هضم و بلعیدن:
در صورت بلع می تواند باعث التهاب معده و روده شود که در نتیجه استفراغ و اسهال را به دنبال دارد. همچنین با تأثیر بر روی سیستم عصبی می تواند باعث ایجاد سرگیجه و خواب آلودگی شود. در صورت بلع مقدار زیاد، باعث بیهوشی، کما و حتی مرگ می شود.

در صورت خوردن، این ماده سریعا به پزشک مراجعه کنید و مصدوم را مجبور به استفراغ نکنید. اگر استفراغ به صورت طبیعی رخ داد به مصدوم کمک کنید به سمت جلو خم شود.

استنشاق:
شایع ترین نوع مسمومیت با این ماده از طریق بخارات آن است که در ابتدا باعث ایجاد حالت تهوع، سردرد و سرگیجه می شود. بعد از آن به مدت 8 تا 24 ساعت هیچ علامتی وجود ندارد و پس از آن اثرات متابولیکی اسیدی و اثرات بینایی ظاهر می شود. در صورت تنفس این ماده مصدوم را به فضای آزاد منتقل کنید. در صورت نیاز، تنفس مصنوعی بدهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>