اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربردهای اتانول یا اتیل الکل در صنایع:

شیمی6

اتانول به عنوان سوخت:
اتانول یک سوخت تجدید پذیر است که به صورت ترکیب با گازوییل مصرف می شود البته امکان استفاده از اتانول به صورت غیر ترکیبی با گازوییل هم وجود دارد.

عدد اکتان اتانول از گازوییل بالاتر است که به آن خواص ترکیبی بالایی می دهد.در سال های اخیر برای کاهش اثرات منفی سوخت های فسیلی ‚مصرف اتانول افزایش یافته است.امروزه تعداد قابل توجهی ازموتور وسایل نقلیه قابلیت استفاده از سوخت ترکیبی اتانول _گازوییل را دارند. سازگاری وسایل نقلیه با اتانول وابسته به تکنولوژی و مواد مصرفی دارد.

اتانول به عنوان حلال:
به این دلیل که اتانول می تواند هر دو نوع مولکول قطبی و یونی را جذب کند در صنایع مصرفی به عنوان دومین حلال مهم پس از آب به کار می رود.از این رو به صورت گسترده درتولید لاک‚ عطر‚اسانس ها‚ طعم دهنده ها و رنگ دهنده های غذایی استفاده می شود.در صنایع دارویی و به عنوان ماده ضدعفونی کننده کاربرد دارد.

در حقیقت اتانول در ژل های ضدعفونی کننده و محصولات بهداشتی کاربرد دارد.اتانول یک نوع الکل با کمترین میزان سمیت می باشد.به همین دلیل در صنایع دارویی برای تسکین دادن درد و قرص های ضدسرفه و سرماخوردگی استفاده می شود.

اتانول برای تولید مواد شیمیایی:
از اتانول برای تولید استالدئید‚ اتیل کلرید ‚اتیل استات ‚اتیلن دیبرومید‚ اسید استیک ‚گلیکول اتر ‚اتیل امین و مواد منفجره استفاده می شود.

نکات ایمنی:
تماس با چشم ها:باعث التهاب شدید چشم ها می شود.ممکن است باعث حساسیت به نور شود و قرنیه چشم آسیب جدی ببیند.در صورت مصدومیت سریعا به پزشک مراجعه کنید.

تماس با پوست:
اتانول باعث التهاب ملایم پوستی می شود. در صورت تماس باید لباسها قبل از استفاده مجدد شسته شوند.

خوردن اتانول:
ممکن است باعث التهاب سیستم گوارشی شود که به شکل حالت تهوع و اسهال بروز می کند.در حالات پیشرفته می تواند باعث بیهوشی ‚کما و حتی مرگ شود. بنابراین شخص مصدوم را مجبور به استفراغ نکنید و اگر مصدوم هوشیار است به او کمی شیر یا آب بدهید.

استنشاق اتانول:
تنفس غلظت های بالای اتانول ممکن است باعث آسیب به سیستم عصبی شود که در نتیجه علایمی چون سرگیجه ‚سردرد و حالت تهوع دیده می شود.بخار اتانول می تواند باعث خفگی شود. در صورت مصدومیت شخص را سریعا به هوای آزاد منتقل کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>