اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرمال هگزان در صنایع:
فرمول شیمیایی این ماده C6H14 می باشد. به آن نرمال هگزان هم می گویند. این ماده از مشتقات نفتی است.یک مایع یی رنگ است با بوی کمی نامطبوع , به شدت قابل اشتعال است بخارات آن خاصیت اشتعال دارد. n- هگزان به صورت خالص در آزمایشگاهها استفاده می شود.

شیمی8

در صنایع این ماده یه صورت ترکیب با حلال ها و مواد شیمیایی دیگر استفاده می شود.مهم ترین استفاده از حلالهای حاوی n - هگزان برای استخراج روغن گیاهی مثل روغن سویا می باشد. همجنین این حلال ها به عنوان ایحنیت تمیز کننده در رنگ ها، نساجی و لوازم خانگی استفاده می شود. این ماده درآب حل نمی شود.

این ترکیب نفتی شامل یک ترکیب آلکان و ترکیب ارگانیک فعال می باشد.n-هگزان یک آلکان بدون شاخه است که شامل 6 ا تم کربن می باشد,که به صورت یک حلال غیر قطبی عمل می کند. کاربرد دیگر این ماده به عنوان یکی از حللال های تینر در کنار نرمال بوتانول و متانول و ایزوپروپیل الکل و حتی اتانول است.

کاربردهای نرمال هگزان:
اصلی ترین کاربرد این ماده برای استخراج روغن های خوراکی گیاهی می باشد هر چندحلالهای نفتی دیگر و حلالهای ارگانیک دیگر هم به این منظور استفاده می شوند، دلیل ارجحیت n - هگزان این است که می تواند رنک اصلی روغن گیاهی را حفظ کند.

یکی دیگر از کاربردهای این ترکیب درچسب سازی است. در حقیقت در صنابع چسب سازی و آماده ساز ی چرم و کفش سازی از n - هگزان بسیار استفاده می شود. همچنبن در برخی عطرها به عنوان عامل حمل کننده ازاین ماده شیمیایی استفاده می شود.

نکات ایمنی نرمال هگزان:
برای کاربا این ترکیب شیمیایی حتما از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید و به هیچ وجه درزمان کار سیگار نکشید.

استنشاق:
در این حالت به هوای آزاد رفته ولباسهای تنگ مثل یقه لباس، کمربند و یا کراوات راباز کنید. اگر تنفس هنوز هم سخت است باید اکسیژن داده شود.

تماس با چشم:
لنزها را سریعاً خارج کرده وچشم هارا با آب فراوان شستشو دهید.هیچگونه پماد یا دارویی را استعمال نکنید.

تماس با پوست:
پوست آلوده شده را با صابون و آب شستشو دهید و باکرم ضد باکتری پوست را پوشش دهید.

بلع:
در صورت بلع مصدوم رامجبور به استفراغ نکنید. یک یادو لیوان آب بنوشید ولی اگر شخص بیهوش شده به هیچ وجه چیزی را به او نخورانید.

برای جلوگیری از اشتعال این ماده، باید در محیط بسته با تهویه مناسب و وسایل ضد اشتعال نگهداری شود. از دستگاه کمپرس هوا برای پر کردن، خالی کردن و جابه جایی این ماده استفاده نکنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>