اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روشهای تولید منتول:

شیمی20

منتول:
منتول Mentholبا فرمول شیمیایی C10H20Oو حجم مولکولی 156.27g/mol کریستال سفید یا بی رنگی است که به میزان کم در آب قابل حل می باشد.

این ماده در دمای اتاق جامد است ولی در دماهای کمی بالاتر ذوب می شود. یک ترکیب آلی کووالانت است که یا به صورت مصنوعی تولید می شود و یا از روغن های نعنا به دست می آید.این ماده تقریبا شبیه یک الکل نوع دوم واکنش می دهد.

با حضور ایجنت های اکسیدکننده مثل اسید کرومیک ‚اکسید شده و به منتون تبدیل می شود.خاصیت خنک کنندگی این ترکیب در صورت استنشاق‚ خوردن و یا استفاده برروی پوست باعث محبوبیت آن شده است.اما در حقیقت این خنک کنندگی باعث کاهش درجه حرارت نمی‌شود.

این ماده به صورت طبیعی از گیاهان معطر به دست می آید. از روغن گیاه نعنا صحرایی با روش تقطیر بخار به دست می آید.این گیاه حاوی 55-58%منتول می باشد.منتول طبیعی معمولا به نوع مصنوعی آن ارجحیت دارد زیرا عطر نوع مصنوعی تحت تأثیر آلاینده هاکه در فرایند کریستاله شدن ایجاد می شوند‚ قرار می گیرد.

این ماده در گیاهان در یک فرایند هشت مرحله ایی بیو سنتز می شود.برای توضیحات بیشتر به منابع دیگر رجوع شود.

میزان عمده ای از این ترکیب به صورت طبیعی به دست می آید.منتول مصنوعی بیشتردر کشورهای آلمان و ژاپن تولید می شود. در این روش منتول به وسیله هیدروژناسیون thymol به دست می آید.جایزه نوبل در رشته شیمی در سال 2001 به دانشمندی رسید که توانست menthol را به روش مصنوعی تولید کند.

خاصیت خنک کنندگی:
منتول به دلیل خاصیت خنک کنندگی ,این توانایی را دارد که پروتیئن TRPM8را در سلولهای مغز فعال کند. منتول این کار را با افزایش کلسیم درون سلولی و به حرکت در آوردن جریان کلسیم انجام می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که اثر خنک کنندگی منتول می تواتد تا حدود 70 دقیقه باقی بماند.فلفل تند هم خاصیت مشابهی دارد با این تفاوت که حس گرما را ایجاد می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>