اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربردها ی منتول در صنایع:

شیمی21

صنایع دارویی:
از منتول در تولید داروهای ضد خارش برای کاهش خارش که در نتیجه افتاب سوختگی اگزما عفونت های قارچی نیش حشرات و واکنش های آلرژیک ایجاد شده استفاده می شود. در داروهای سرماخوردگی و ضد احتقان استفاده می شود. همچنین به دلیل خاصیت خنک کنندگی خود به عنوان ضد التهاب شناخته می شود.

از این ماده به عنوان مسکن غیر مخدر برای کاهش دردهایی مثل گرفتگی عضلات و یا سردرداستفاده می شود. در تولید یخ معدنی که به عنوان جایگزین یخ طبیعی در کمک های اولیه کاربرد دارد استفاده می شود.

صنایع بهداشتی:
از این ماده در محصولات aftershave برای کاهش اثر تیغ استفاده می شود.در محصولات بهداشتی دهان و محصولات خوش بو کننده دهان مثل دهان شویه ها ,خمیردندان ها ,اسپری های زبان هم, کاربرد وسیعی دارد. در تولید عطر از منتول برای آماده کردن استرهای منتیل برای افزایش اثرگذاری عطر استفاده می شود.

در نرم کننده های مو که با پایه طبیعی هستند نیز از منتول استفاده می شود.یکی از محبوبترین کاربردهای این ماده استفاده از کریستال های آن برای خوشبوکردن سونا یا استخر ها می باشد.

صنایع غذایی:
از این ترکیب در محصولات غذایی هر جا که طعم نعنا نیاز باشد, مخصوصا در محصولاتی مانند آدامس و شیرینی های نعنایی استفاده می شود.

نکات ایمنی:
در صورت تماس با چشم می تواند باعث التهاب شود.دراینصورت سریعا چشم ها را با آب فراوان شستشو دهید.

این ماده ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود. در این حالت پوست را با آب فراوان شستشو داده و لباسهای آلوده را عوض کنید.

هنوز اثرات سمی در صورت بلع ثابت نشده است ولی ممکن است باعث التهاب مسیر گوارشی شود در این صورت اگر مصدوم بیهوش نیست مقداری آب یا شیر به او بدهید.

استنشاق این ماده می تواند باعث کمبود آنزیم های احیا کننده و تغییر رنگ پوست یا cyanosis شود که در این صورت باید شخص را به هوای آزاد منتقل کردو اگر نفس کشیدن برای شخص سخت است به او اکسیژن بدهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>