اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختار فرمالین | فرمالدئید:
این ماده از یک اتم کربن که یک پیوند دوگانه با یک اتم اکسیژن دارد تشکیل شده است. خاصیت قطبی در پیوند کربن- اکسیژن باعث می شود این ماده بسیار واکنش دهنده باشد.

شیمی26

در فرمالدئید ( فرمالین) اتم های اکسیژن به دلیل خاصیت الکترونگاتیوی قوی تر نسبت به اتم کربن، باعث ایجاد بار منفی در یک انتها و یک بار مثبت در انتهای دیگر مولکول می شوند. همین ویژگی قطبی بودن مولکول فرمالدهید (فرمالین) باعث چسبیدن این ماده به مولکول های قطبی دیگر و تبادل الکترون را می دهند.

همچنین فرمالین ( فرمالدئید) به دلیل سایز مولکولی کوچک تر قادر به نفوذ در بافت ها و مواد دیگر می باشد و با خاصیت قطبی که در پیوند کربن- اکسیژن یافت می شود، این ماده یک حلال فوق العاده است.

ویژگی های فرمالین:

  • شکل ظاهری مایع شفاف.
  • درصد فرمالدهید وزنی ( مینیمم) 37 درصد.
  • درصد متانول وزنی ( ماکزیمم) 7 درصد.
  • وزن مخصوص در دمای اتاق ( مینیمم) 1.09.
  • PH در دمای 25 درجه سانتی گراد 2.5-4.
  • خاصیت اسیدی ( ماکزیمم) 200PPM.

استفاده از فرمالین در کنترل انگل ماهی ها:
گرجه اصطلاح فرمالین و فرم آلدئید به جای همدیگر استفاده می شوند ولی بایستی دقت داشت آنها محصولاتی کاملا متفاوت هستند. فرم آلدئید به شکل گاز است در حالی که فرمالین مایعی متشکل از فرم آلدئید و آب است.

فرمالین خالص به طور تخمینی از فرم آلدئید 37 درصد گازی اشباع در آب تشکیل شده است.محلول فرمالین برای استفاده در ماهی ها شامل 10 تا 15 درصد متانول است که تشکیل پارا فرم آلدئید که یک جزء به شدت سمی است را کند می کند.

در آمریکا دو مدل فرمالین داروئی و غذائی تولید می شود که هر دونوع آنها برای کنترل بیرونی انگل ماهی ها منالسب هستند. به دلیل اینکه فرمالین در بافت ماهی ها تجمع پیدا نمی کند نیازی به تمیز کردن اثرات این فرمالین پس از دوره مصرف آنها نیست.البته فرمالین در مقابل عفو نت های داخلی ماهی ها مناسب نیست.

موارد احتیاطی برای امنیت ماهی ها:
فرمالین می تواند غلظت اکسیژن تجزیه شده در آب را تحت تأثیر قرار دهد.به همین دلیل سیستم های آبی پس از تزریق این ماده ‚به شدت بایستی هوادهی شوند.

فرمالین بایستی در ظرفهای در بسته و سیل شده و به دور از نورخورشید و گرما و سرمای بیش از حد نگه داری شود.هرگز نبایستی وقتی دما به زیر 5 درجه سانتی گراد افت پیدا می کند از این ماده استفاده شود. در این حالت جامد پودری یا رسوب سفید رنگ در مایع به حالت نرمال شفاف تشکیل می شود.

در دمای سرد فرم آلدئید به پارا فرم آلدئید که ماده ایی به شدت سمی است و باعث کشتن ماهی ها می شود تبدیل می شود. پارا فرم آلدئید یک رسوب سفید رنگ است که در ته ظرف محتوی فرمالین جمع می شود یا باعث می شود فرمالین ابری باشد

وقتی انگل ها در نمونه های حساس ماهی ها مورد عمل قرار می گیرند غلظت فرمالین در حمامهای عملیاتی نباید متجاوز از 12.5 میلی گرم در لیتر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>